آرشیو شنبه ۱۰‌شهریور ۱۳۹۷، شماره ۶۸۶۴
صفحه آخر
۲۴

مجازستان

مقایسه احکام قضایی

صدور حکم 15 سال حبس برای مدیرعامل موسسه ثامن الحجج بازتاب گسترده ای در فضای مجازی داشت. برخی کاربران این حکم را برای فردی که عامل مشکلات ده ها هزار سپرده گذار بود، سبک ارزیابی و با حکم محکومیت 10 سال زندان برای دختر دانشجویی به خاطر تقاضای صنفی مقایسه کردند. برخی نیز با اشاره به تبرئه متهمان ردیف دوم و سوم که مسئولیت حقوقی در موسسه ثامن داشته اند، نسبت به عزم جدی در مبارزه با فساد ابراز تردید کردند.

استقبال خانم ها از دوچرخه

برخی کاربران خانم در فضای مجازی از امکان تحویل دوچرخه به خانم ها در ایستگاه های دوچرخه شهرداری تهران استقبال کردند و از خانم ها خواستند تا به جای نشستن در کافی شاپ ها به دوچرخه سواری روی آورند که به سلامت جسمانی آنان نیز کمک می کند.

هلدینگ ها را ببینید

برخی کاربران فضای مجازی نوشتند قوه قضائیه در کنار رسیدگی به تخلفات خرده فروشان موبایل، ضرورت دارد که به پرونده هلدینگ هایی که در این عرصه فعال بودند نیز رسیدگی کند. صرف نظر از اینکه در هیات مدیره آنها چه افرادی حضور داشته باشند، باید معرفی و محاکمه شوند.

بیان پشت پرده ها

یک کاربرفضای مجازی نوشت: اگرچه روحانی برای بیان صریح پشت پرده ها و موانع و معضلات رسمی و علنی کارآمدی دولت با محدودیت هایی مواجه است، اما رسانه های نزدیک به دولت وظیفه دارند که پشت پرده ها را تبیین و تحلیل کنند.

شکست را بپذیریم

یکی از کاربران فضای مجازی نوشت: هیچ یک از جریان های سیاسی و فراکسیون های مجلس طرح عملیاتی مبتنی بر مطالعه برای خروج از بن بست اقتصادی و اجتماعی کشور ندارند. نمی توان برای اداره کشور با چشم بسته دور خود بچرخیم و مسیر بی حاصل قبلی را برویم. بیاییم شکست را بپذیریم و به متخصصان خارج از قدرت روی آوریم.

چرا ممنوعیت نه؟

یک کاربر فضای مجازی با قدردانی از اعتراض مردمی و دخالت نیروهای قضایی در جلوگیری از برگزاری مراسم عروسی دختر 9 ساله در مشهد، نوشت: آفرین به مردمی که بی تفاوت نبودند، اما چرا فکر جدی برای ممنوعیت ازدواج کودکان نمی شود؟