آرشیو شنبه ۱۰‌شهریور ۱۳۹۷، شماره ۶۸۶۴
ورزشی
۲۳
لیگ قهرمانان

رویارویی مورینیو و رونالدو در لیگ قهرمانان اروپا

رئال به رم خورد، لیورپول به سن ژرمن

قرعه کشی فصل جدید لیگ فوتبال قهرمانان اروپا پنجشنبه شب انجام شد و گروه های جالبی شکل گرفت که یکی از آنها، گروه هشتم است که منچستریونایتد را با یوونتوس رو در رو ساخته و این به معنای تقابل مورینیو با هموطن و شاگرد سابقش کریس رونالدو است. البته این در صورتی است که آقای خاص بر اثر درگیری های اخیرش با هیات مدیره منچستر تا زمان شروع پیکارهای این فصل (سه شنبه 27 شهریور) برکنار نشده باشد. حضور والنسیای اسپانیا در همین گروه به این معنا است که شیاطین نزول کرده انگلیس که فصل پیش به دست سه ویا حذف شدند، شاید از گروه شان بالا هم نیایند. لیورپول، نایب قهرمان فصل پیش نیز کار سختی دارد زیرا در گروه سوم کنار پاری سن ژرمن و ناپولی قرار گرفته و یورگن کلوپ، سرمربی آلمانی سرخ های آنفیلد دیروز تقابل با سن ژرمن را که هموطنش توماس توخل سرمربی آن است، کاری سخت و پر چالش نامید و چه چیزی جالب تر از اینکه توخل دو سال و اندی پیش بعد از رفتن کلوپ از دورتموند، جای وی را در آن باشگاه گرفته بود. رئال مادرید، قهرمان چهار فصل از 5 فصل گذشته با رم ایتالیا که فصل پیش بارسلونا را حذف کرد و به نیمه نهایی رسید، وعده ملاقات دارد و بارسلونا، قهرمان 5 دوره این رقابت ها هم با تاتنهام و اینتر خواهد جنگید که لیونل مسی را با امثال هری کین و هموطنش مائورو ایکاردی روبه رو خواهد کرد.

کاوه رضایی تنها ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان

سه شنبه شب گذشته دیناموزاگراب کرواسی در شب نیمکت نشینی صادق محرمی برابر یانگ بویز سوئیس شکست خورد تا از صعود به مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا باز بماند. در این شرایط، کاوه رضایی که چند روز گذشته از شارلروا به کلاب بروژ پیوسته بود، تنها بازیکن ایرانی خواهد بود که می تواند در این فصل لیگ قهرمانان اروپا به میدان برود.

گروه بندی ها

* گروه اول: اتلتیکومادرید، دورتموند، موناکو و کلاب بروژ * گروه دوم: بارسلونا، تاتنهام، آیندهوون و اینتر * گروه سوم: پاری سن ژرمن، ناپولی، لیورپول و ستاره سرخ * گروه چهارم: لکوموتیو مسکو، پورتو، شالکه و گالاتاسرای * گروه پنجم: بایرن مونیخ، بنفیکا، آژاکس و آ.ا.ک آتن * گروه ششم: منچسترسیتی، شاختار، لیون و هافن هایم * گروه هفتم: رئال مادرید، رم، زسکا و ویکتوریا پلژن * گروه هشتم: یوونتوس، منچستریونایتد، والنسیا و یانگ بویز