آرشیو شنبه ۱۰‌شهریور ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۹۰
صفحه آخر
۱۲

کوتاه از سراسر جهان

کره جنوبی

فارس: «کییم کوشن» سفیر رژیم صهیونیستی در سئول اخیرا به مقام های کره جنوبی خبر داده بود «ریولین» رئیس رژیم صهیونیستی اواخر سال جاری میلادی یا اوایل سال 2019، در سفری رسمی به سئول می رود. اما خبر رسیده مقام های دولت کره جنوبی این درخواست را رد و به صراحت اعلام کرده اند که در حال حاضر علاقه ای به میزبانی از رئیس رژیم صهیونیستی ندارند. دلیل این تصمیم مقام های سئول اعلام نشده، اما به اعتقاد برخی از رسانه ها، احتمال دارد دلیل این تصمیم نشان دادن ناخرسندی از اقدامات این رژیم یا تصمیم اخیر تل آویو برای انتخاب یک شرکت آلمانی به جای شرکت «هیوندایی» کره جنوبی برای انجام یک پروژه دریایی باشد.

اتحادیه اروپا

زد.دی.اف آلمان: «ژان کلود یونکر» رئیس کمیسیون اروپا گفته در صورتی که آمریکا برای خودرو های وارداتی از اروپا تعرفه اعمال کند، اروپا هم مقابله به مثل خواهد کرد. «یونکر» این را هم گفته که امیدوار بوده توافق آتش بس ماه جولای با «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در زمینه اعمال تعرفه بر خودروها کارایی داشته باشد.

ژاپن

رویترز: ارتش ژاپن به دنبال افزایش چشمگیر بودجه نظامی طی سال آینده است تا قابلیت های دفاعی خود را برای سرنگون کردن موشک های بالستیک کره شمالی ارتقا دهد. توکیو همچنان کره شمالی را یک تهدید جدی علیه امنیت خود می داند. بودجه پیشنهادی وزارت دفاع ژاپن که روز گذشته منتشر شده خواستار رشد هزینه ها تا سقف 5/3 تریلیون ین ژاپن (معادل 48 میلیارد دلار) شده است.این بودجه در صورت تصویب، هفتمین سال متوالی خواهد بود که وزارت دفاع ژاپن با رشد بودجه خود مواجه خواهد شد.

یمن

ایسنا: «عبدالخالق الحوثی»، برادر عبدالملک الحوثی، رهبر جنبش انصارالله و تعدادی از همراهان وی در حمله هوایی ائتلاف سعودی به مزرعه ای در شهرستان «باجل» در «الحدیده» به شهادت رسیدند. انصارالله تاکنون به این خبر واکنش نشان نداده است.

بحرین

فرانس 24: دادستانی کل بحرین پنجشنبه اعلام کرد 13 تن از بنیان گذاران و اعضای جنبش انقلابی «ائتلاف جوانان انقلاب 14 فوریه» را محاکمه می کند.دادستانی بحرین افراد مذکور را به ارتباط با این ائتلاف و برگزاری راهپیمایی هایی علیه خاندان حاکم در سال 2011 متهم کرده است. آل خلیفه گفته که شش تن از این افراد در بازداشت بوده و حکم هفت تن دیگر به صورت غیابی صادر شده است.