آرشیو شنبه ۱۰‌شهریور ۱۳۹۷، شماره ۵۱۹۰
ایران
۱۶

اشتغال زایی هزاران نفر با افتتاح حدود 200 پروژه میراثی

با افتتاح 193 پروژه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ده استان کشور، امکان اشتغال برای 2769 نفر به صورت مستقیم و 7000 نفر به صورت غیرمستقیم فراهم شد.به گزارش خبرنگار جام جم در آیین افتتاح این پروژه ها که طی روزهای گذشته با حضور دو نفر از نمایندگان مجلس، معاونان و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و جمعی از فعالان این سه حوزه برگزار شد، مسئولان 9 استان کشور، از طریق ویدئو کنفرانس، آغاز بهره برداری از طرح های استانی خود را به دستور علی اصغر مونسان کلید زدند.

حجم سرمایه گذاری در این پروژه ها 1790میلیارد تومان بوده است و طرح های مرمتی، احیا و بهره برداری از اماکن و خانه های تاریخی، اقامتگاه های بومگردی، محوطه های گردشگری و هتل ها و نیز کارگاه های صنایع دستی را شامل می شود. استان های گیلان، گلستان، مازندران، سمنان، بوشهر، کرمانشاه، چهارمحال وبختیاری، اصفهان، یزد و تهران، ده استانی هستند که طرح های مذکور با هدف توسعه صنعت گردشگری به عنوان منبعی پایدار برای کسب درآمد و اشتغال زایی در آنها افتتاح شد.

در این مراسم، پویا محمودیان، معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی از اعلام اخبار مربوط به اجرایی شدن طرح بیمه هنرمندان در آینده ای نزدیک خبر داد. همچنین در بخش دیگری از این مراسم، مسعودی، نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس نیز بر حمایت نمایندگان مجلس از طرح های تسهیل کننده توسعه گردشگری در کشور تاکید کرد.