آرشیو شنبه ۱۰‌شهریور ۱۳۹۷، شماره ۵۱۹۰
صفحه اول
۱

رایزنی های ظریف در ترکیه و پاکستان

محمدجواد ظریف در چارچوب رایزنی و گسترش همکاری با همسایگان، سفری به دو کشور همسایه ترکیه و پاکستان داشت و دیدارهایی با همتایان خود، رئیس جمهور ترکیه و عمران خان، نخست وزیر جدید پاکستان داشت.

به گزارش ایسنا، محمدجواد ظریف روز چهارشنبه پس از دیدار با رئیس جمهور ترکیه و وزیر امور خارجه این کشور در توییتر نوشت رایزنی مفیدی با مقامات ترکیه داشته است.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه طی سخنانی در مراسم بزرگداشت نود و ششمین سالگرد «پیروزی بزرگ» در کاخ بش تپه آنکارا گفته است: جهت جلوگیری از تکرار فاجعه حلب در ادلب، همکاری با ایران و روسیه را ادامه می دهیم.

همچنین وزیر امور خارجه در جریان سفر دو روزه خود به پاکستان دیروز با عمران خان، نخست وزیر جدید پاکستان دیدار کرد و طرفین بر لزوم همکاری های نزدیک کشورهای اسلامی در مسائل مربوط به جهان اسلام و منطقه تاکید کردند.

ظریف در دیدار با مخدوم شاه محمود قریشی، همتای پاکستانی خود نیز با بیان این که هیچ کشور ثالثی نمی تواند بر روابط تهران و اسلام آباد تاثیر منفی بگذارد، بر توسعه و ارتقای روابط دو کشور در سطوح دوجانبه، منطقه ای و مجامع بین المللی و همکاری های دو کشور در زمینه تامین امنیت مرزها، همکاری بنادر چابهار و گوادر، بازارهای مرزی، همکاری های بانکی و پایه گذاری رژیم تعرفه ای بین دو کشور تاکید کرد.

ظریف همچنین با ژنرال قمر جاوید باجوا فرمانده ارتش پاکستان دیدار کرد و طرفین در خصوص همکاری های نظامی، مقابله با تروریسم، ارتقای بیشتر همکاری ها برای تامین امنیت مرزهای دو کشور و نیز همکاری های منطقه ای گفت وگو و تبادل نظر کردند.