آرشیو شنبه ۳‌شهریور ۱۳۹۷، شماره ۳۲۲۷
روزنامه فردا
۱۶
میدون و سوفیا

مسئله یابو در سیاست!

پوریا عالمی

یکی از فرزندان محترم مسئولان محترم مملکت که ماشالله هزارماشالله بابای محترمش در همه دوره ها یک سمتی، چیزی داشته، توی اینستاگرام به مردم گفته: «اگه نمی تونید پول دربیارید بمیرید». این اولین توهین این استاد به مردم نبوده البته و دمش هم گرم که چنین نفرتی از مردم دارد و ادا درنمی آورد. آفرین. اما...

بخوربخور: یک فیلسوف گفته: «انقلاب بچه هایش را می خورد» که خوشبختانه ما از این مرحله گذر کردیم و الان برخی بچه های مسئولان دارند انقلاب را می خورند.

سوراخ آسمان: بعضی از آقازاده ها فکر می کنند آسمان سوراخ شده و آنها به دنیا آمده اند! بعید هم نیست فکر کنند سوراخ لایه ازن حاصل تولد آنهاست.

زادوولد: به نظر ما حالا که از هر پنج تا آقازاده موجود در بازار، چهارتاش پوچ از کار درمی آید و باعث خجالت است، بعضی از این عزیزان در زادوولد تجدیدنظر کنند. بیشتر بچه ها و نوه - نتیجه های استادان اصلا شبیه بابایشان نیستند. به همین دلیل یک سری موافق هستند و می گویند آقازاده ها بهترین جواب به پدرانشان هستند! یک سری اما می گویند اینها حق ندارند راحت زندگی کنند، چون آنها اجازه ندادند ما راحت زندگی کنیم. ما موافق نظر هیچ کدام از این دو گروه نیستیم. ما فکر می کنیم همین که بابات یک طوری مسئول باشد که تو را چوپان و ساشا و... بار آورده باشد، طوری که صبح به صبح که از خواب بیدار می شوی تصمیم بگیری امروز لاکچری باشی یا خاکی و مردمی، لایو توی اینستاگرام بدهی یا بروی قلیون بکشی، سفر بروی خارج یا فیلم راه بیندازی، ماشین وارد کنی یا غیره و غیره، نشان می دهد تو تا حالا به «شغل» و کارکردن فکر نکرده ای و نمی دانی پول از کجا می آید و جهان چه شکلی است. در نتیجه طبیعی است که کم کم یابو ورت دارد و فکر کنی مردم نوکر پدرت هستند. برای این دسته از دانشمندان متاسفانه هنوز پزشکی درمانی پیدا نکرده و باید تحملشان کنیم.

جمع بندی: سوفیا... عشقم... کلی آقازاده باحال و کاری و باسواد و آدم حسابی داریم که رانت خوار نیستند و مثل آدم زندگی می کنند... بیچاره آنها... بیچاره آنها... عاشق آقانزاده تو؛ میدون دوم