آرشیو سه‌شنبه ۱۳‌شهریور ۱۳۹۷، شماره ۶۸۶۷
صفحه آخر
۲۴

مجازستان

پاسخگویی در چارچوب قانون

نامه مهدی کروبی درباره تحولات داخلی کشور بازتاب گسترده ای در فضای مجازی داشت. برخی کاربران از جریان اصلاح طلب خواستند تا دیدگاه خود را درباره محتوای آن اعلام کنند. یک فعال سیاسی نوشت: این نامه نشان می دهد روحانیت همچنان حامل پرچم آزادیخواهی است. حاکمیت قانون و پاسخگو بودن مغایرتی با قانون اساسی ندارد.

فضای مجازی سالم

یک کاربر فضای مجازی نوشت: به هر خبری در فضای مجازی اعتماد نکنیم. صحت مطالب را از منابع موثق مورد اعتماد خود سوال کنیم. هرخبر و تحلیلی را فوروارد نکنیم. جنگ رسانه ای و روانی را جدی بگیریم.

سوژه را نگاه کنیم

یکی از کاربران فضای مجازی نوشت که آقای آذری از حدود یک سال پیش فعالیت خود در روستاها را در توئیتر می نویسد. رسانه ها در داخل کشور به وی توجه نکردند. اما پس از آنکه روزنامه گاردین گزارشی از فعالیت های وی نوشت، رسانه ها برای گفت و گو با وی بسیج شده اند. سوژه مقابل ماست، نگاه کنیم.

پول عربستان برای مک کین

بر پایه اسناد ویکی لیکس که در فضای مجازی منتشر شد، مک کین سناتور امریکایی از حزب جمهوریخواه که اخیرا درگذشت، در ازای سیاست خارجی امریکا در عراق، سوریه و لیبی که نهایتا به بحران پناهندگی و خیزش داعش منجر شد، یک میلیون دلار از عربستان دریافت کرد.

سیاست متناسب با توانایی

یکی از کاربران فضای مجازی نوشت: الان که کشور برای برخی مایحتاج خود با بحران مواجه شده است، مجلس هم طرح راه اندازی سیستم کوپنی برای نیازهای اساسی مردم را در دست بررسی دارد، نشان می دهد که ما در همه حوزه ها باید سیاست خود را متناسب با توانمندی هایمان تنظیم کنیم.

بانک مرکزی و 4 سوال

یک کاربر فضای مجازی نوشت: بانک مرکزی باید توضیح دهد که موسسه ثامن الحجج چه میزان دارایی دارد؟ چه میزان تعهد دارد؟ چه میزان حیف و میل کرده است؟ و برای بانک مرکزی تا چه حد هزینه داشته است؟