آرشیو سه‌شنبه ۱۳‌شهریور ۱۳۹۷، شماره ۶۸۶۷
سیاسی
۳

رئیس قوه قضائیه: همه قوا باید به کمک دولت بیایند

رئیس قوه قضائیه با اشاره به سخنان برخی افراد در پی استجازه رئیس قوه قضائیه از رهبر معظم انقلاب، چنین اظهاراتی را علاوه بر نسبت های خلاف، توهین به دستگاه قضایی، مسئولان قضایی و بالالتزام رهبر معظم انقلاب دانست و بار دیگر تاکید کرد: این استجازه که مربوط به برهه حساس کنونی است و حالت موقت دارد، صرفا برای پاره ای از صلاحیت ها و حذف پاره ای تشریفات دادرسی، برای تسریع در رسیدگی ها و اعلام آنها بوده است و نسبت به اصل برخورد با مفاسد، استجازه ای صورت نگرفته است.

به گزارش ایسنا، آیت الله آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی گفت: کجای بندهای این استجازه دال بر این است که در اصل برخورد با مفاسد اجازه گرفته ایم؟ این نسبت ها و سخنان حاشیه ای آن، علاوه بر اینکه سخن خلاف واقعی است، توهین به دستگاه قضایی، مسئولان عالی قضایی و بلکه بالالتزام توهین به مقام معظم رهبری است.

وی با ابراز تاسف از اینکه برخی با انتقاد از دستگاه قضایی تلاش دارند برای خود اسم و رسمی دست و پا کنند و عمارت سلطانی برپا سازند، یادآور شد: شاید کسی بپرسد اساسا دلیل شما برای تسریع در رسیدگی ها چیست؟ این سوالی است که قابل پاسخ دادن است. تسریع در رسیدگی ها با توجه به شرایط اقتصادی کشور، یک تصمیم مدیریتی براساس خواست مردم و مصلحت کشور بوده است.

آملی لاریجانی، افزود: امروز دولت و رئیس جمهوری محترم در برهه حساسی قرار دارند و باید همه همت خویش را در تدبیر امور و اصلاح معیشت مردم به کار گیرند و دیگر قوا هم با همه مقدورات در این هدف به کمک دولت بشتابند.