آرشیو سه‌شنبه ۱۳‌شهریور ۱۳۹۷، شماره ۶۸۶۷
جهان
۲۲

دو خط خبر

هند قصد دارد در دیدار چند روز آتی وزیران دفاع و امورخارجه خود با همتایان امریکاییشان در دهلی نو، خبر خریدن سامانه اس-400 از روسیه را به واشنگتن اطلاع دهد.

20 دانشجوی سعودی که در کانادا تحصیل می کنند، پس از پایان موعد نهایی بازگشت شان به عربستان درخواست پناهندگی دادند. این در حالی است که ریاض و اوتاوا این روزها روابط سرد و پرتنشی با هم دارند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی دو هفته پیش بدون آنکه با مقام های نظامی دولتش رایزنی کرده باشد، پیامی پنهانی به کاخ سفید ارسال کرده و در آن از دونالد ترامپ، خواسته بود کمک به آنروا (آژانس امدادرسانی به آوارگان فلسطینی) را قطع کند. در همین حال خبر دیگری حاکی است نتانیاهو تاکید کرد بدون آزادی دو سرباز اسرائیلی در اسارت حماس، هیچ توافقی صورت نمی گیرد.

هشت کودک جنگ زده سوری که یکی از آنها پدر و مادرش را از دست داده برای آموزش وارد مدارس نظامی روسیه شده اند.

روزنامه نیویورک تایمز خبر داد، پنتاگون در نظر دارد تا تقریبا تمامی نیروهای خود را از نیجر خارج و واحدهای نیروهای ویژه مقابله با تروریسم را در سراسر آفریقا تعطیل کند.

وزیر خارجه فرانسه تصریح کرد، رئیس جمهوری سوریه در جنگ موجود در این کشور پیروز شده است.

همزمان با انتشار فایل ویدئویی از حرکت تانک های سوری به سمت ادلب، ترکیه نیز سازوبرگ نظامی جدیدی شامل تجهیزات نظامی سنگین به مرزهای مشترک با سوریه فرستاد.