آرشیو سه‌شنبه ۱۳‌شهریور ۱۳۹۷، شماره ۶۸۶۷
رسانه
۱۵
شهروند خبرنگار

تغییر نکردن زمان رسمی اروپا به خاطر یک هشتگ

مدتی قبل هشتگ #Day light Saving Time بین کاربران اروپایی مورد توجه قرار گرفت و مردم طی آن اعتراض خود را برای تغییر ساعت دو بار در سال اعلام کردند. بسیاری از کاربران طی این هشتگ توضیح دادند که بهتر است در طول فصل تابستان زمان رسمی این منطقه یک ساعت به جلو برده نشود و از این طریق انرژی کمتری مصرف شود.

این هشتگ ابتدا یک اعتراض شخصی بین گروهی از کاربران بود و هر یک از آنها نظرات خود را در این باره مطرح می کردند. طولی نکشید که این هشتگ مورد توجه همگان قرار گرفت و سپس خبر مربوط به آن در روزنامه های بزرگ اروپایی چاپ شد. با این اتفاقات کمیسیون اروپا که از مدت ها قبل پیش نویس طرح مشابهی را بررسی کرده بود آن را جدی گرفت و سرانجام با برگزاری جلسات فشرده درهفته گذشته، قرار برآن شد که کمیسیون اروپا از تمامی کشورهای عضو این اتحادیه به صورت رسمی درخواست کند فرآیند تعویض زمان در بهار و پاییز هر سال را متوقف کنند.

«ژان کلود یونکر» رئیس کمیسیون اروپا در مصاحبه اخیر خود به صورت صریح توضیح داد مردم از تغییر زمان دو بار درسال ابراز نارضایتی می کنند و بهتر است اصلاحیه های لازم در این زمینه صورت گیرد. او با استناد به هشتگ مذکور و نظرسنجی صورت گرفته توضیح داد بیش از 80 درصد مردم اروپا تمایل دارند جلوی این روند گرفته شود و زمان رسمی در طول سال تغییر نکند.

او در مصاحبه اخیر خود با خبرگزاری آلمانی زد.دی.اف گفت: «توجه مردم به یک هشتگ در شبکه های اجتماعی باعث شد ما توجه بیشتری به این مساله داشته باشیم. پس از انتشار گسترده این هشتگ یک نظرسنجی جامع انجام دادیم و میلیون ها نفری که در آن شرکت کردند، توضیح دادند که اگر در تابستان آینده زمان رسمی تغییر نکند از روشنایی روز بیشتر بهره می برند. ما می خواهیم این کار را بنا به خواسته مردم محقق سازیم.»

او در ادامه گفت: «من از کمیسیون درخواست کردم هرچه شهروندان گفتند به آن عمل کند. مردم با هشتگ

#Day light Saving Time به صورت کاملا صریح مخالفت خود را با تغییر زمان رسمی اعلام کردند و ما هم همین اقدام را انجام خواهیم داد.»