آرشیو سه‌شنبه ۱۳‌شهریور ۱۳۹۷، شماره ۴۱۷۵
اقتصاد
۶
دولت

برای افشای امضاهای طلایی کوتاه نمی آیم

دیروز برنامه تلویزیونی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با موضوع امضاهای طلایی لغو شد. «محمدجواد آذری جهرمی» بیماری مجری را دلیل این اتفاق اعلام و تاکید کرد «فشاری وجود نداشت و من کسی نیستم که در برابر فشارهای بیرونی کوتاه بیایم.» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دوم شهریورماه امسال در یکی از شبکه های اجتماعی خود نوشت: آماده ام: اگر سیمای ملی وقت کافی دهد، به تشریح فرآیندهای مافیاپرور و امضاهای طلایی فسادزا پرداخته و برای مردم توضیح دهم چگونه دولت الکترونیکی راهکاری برای جلوگیری از فساد است و چرا دولت الکترونیکی آن گونه که باید پیش نمی رود. آذری جهرمی افزود: باید اژدهای هفت سر فساد را با همه 1300 امضای طلایی اش، به مسلخ برد. در کنار برخورد با مفسد، این تنها راه باقی مانده برای اصلاح فرآیندهای فسادزاست. «انباشت پرونده در دستگاه قضا و انتظار برخورد سخت به عنوان تنها راه مبارزه با فساد، نه منطقی است و نه نتیجه مطلوب خواهد داشت.»

آذری جهرمی درباره لغو این برنامه گفت: بنا بود به تلویزیون برویم اما ظاهرا حال مجری برنامه که از ما دعوت کرده بود، خوب نبود که برای وی آرزوی سلامت می کنم و بنا شد اولین روزی که ایشان بهبود یافت، به برنامه بروم. فشاری وجود نداشت و من کسی نیستم که در برابر فشارهای بیرونی کوتاه بیایم. منتظر انتخاب زمان دیگری برای حضور در برنامه می مانم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیست و هفتم تیرماه اصلاح فرآیندهای اداری را یکی از راهکارهای ریشه کنی فساد برشمرد و گفت: بیش از 1300 مجوز در کشور وجود دارد که هر کدام می تواند دارای امضای طلایی باشد.