آرشیو چهارشنبه ۱۴‌شهریور ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۹۴
حوادث - اخبار کشور
۱۱

رئیس سازمان زندان ها: فقر و بیکاری مهم ترین عامل وقوع جرم در جامعه است

رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور گفت: هم اکنون فضای زندان های کشور متناسب با تعداد زندانیان نیست.

به گزارش ایرنا، اصغر جهانگیر در چهارمین نشست شورای قضایی استان هرمزگان اظهار داشت: یکی از اولویت های مهم در تحقق اهداف عدالت محور دستگاه قضا، استفاده حداقلی از مجازات حبس است.

وی افزود: با وجود آنکه زندان یکی از راهکارهای مقابله با جرم در جوامع مختلف است اما نباید از این راهکار استفاده نادرست داشته باشیم و اولین گام در این مسیر توسعه فرهنگ صلح و گذشت در جامعه است.

وی ادامه داد: زندان نباید اولین و سهل ترین راه مقابله با جرم باشد و زندان باید تنها محل نگهداری اخلالگران و برهم زنندگان نظم و آرامش جامعه باشد.

مشاور رئیس دستگاه قضا خاطرنشان کرد: فقر و بیکاری مهم ترین عامل وقوع جرم در جامعه است و با وجود این عوامل نمی توان به هدف کاهش جمعیت کیفری دست یافت.

جهانگیر با تاکید بر توجه به خانواده زندانیان به منظور موفقیت در مسیر اصلاح و تربیت، گفت: نمی توانیم به اهداف برنامه های اصلاحی و تربیتی در زندان ها دست یابیم در حالیکه خانواده زندانی با مشکلات عدیده دست به گریبان است.رئیس دفتر بازرسی ویژه قوه قضائیه تصریح کرد: سوء مدیریت ها و ضعف کارکرد نهادهای مختلف زمینه ساز وقوع جرم و زندانی شدن افراد می شود.

جهانگیر تاکید کرد: باید تمام دستگاه های مسئول سهم خود را درخصوص پیشگیری از وقوع جرم و کمک به اصلاح و تربیت زندانیان انجام دهند.