آرشیو پنجشنبه ۱۵‌شهریور ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۹۵
اخبار کشور
۲

در قطعنامه پایانی اجلاسیه خبرگان رهبری تاکید شد

لزوم اصلاح ساختار بانکی کشور و ساماندهی و برقراری نظم همه جانبه در بازارهای ارزی و مالی

اعضای مجلس خبرگان رهبری در قطعنامه پایانی پنجمین اجلاسیه خود بر لزوم اصلاح ساختار بانکی کشور و ساماندهی و برقراری نظم همه جانبه در بازارهای ارزی و مالی تاکید کردند.

در بخشی از این قطعنامه آمده است: مجلس خبرگان رهبری، پنجمین اجلاس رسمی خود را با دعوت از سران سه قوه و حضور روسای محترم قوای قضائیه و مقننه با موضوع «بررسی مطالبات رهبری در بهبود اوضاع اقتصادی کشور و حل مشکلات معیشتی مردم» برگزار کرد.

در این قطعنامه از قوای سه گانه خواسته شده است در چارچوب وظایف و اختیارات قانونی تمام تلاش خود را جهت اجرایی شدن مطالبات مطرح شده به کار گیرند.

در یکی از بندهای قطعنامه پایانی اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری آمده است: ضروری است برنامه های عدالت اجتماعی و توانمندسازی مردم به ویژه قشر کم درآمد با ایجاد اشتغال مولد و اولویت بخشی به تامین کالاهای موردنیاز مردم در اسرع وقت اجرایی گردد.

در بند دیگری از قطعنامه پایانی اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری آمده است: لازم است اصلاح ساختار بانکی کشور و ساماندهی و برقراری نظم همه جانبه در بازارهای ارزی و مالی انجام پذیرد و از بی‎تدبیری‎ها و ضعف مدیریتی به خصوص در عرصه اقتصاد پرهیز شود.

در این قطعنامه همچنین آمده است: لازم است نظارت دقیق بر بازار و قیمت گذاری ها و ایجاد سازوکار مناسب برای کنترل گرانی و حمایت از اقشار محروم و آسیب پذیر جامعه صورت پذیرد.

هرکس انسانیت داشته باشد مشکلات مردم را فراموش نمی کند

آیت الله احمد جنتی، رئیس مجلس خبرگان رهبری، عصر دیروز در جلسه پایانی پنجمین اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری گفت: هر کس که انسانیت داشته باشد نمی تواند مشکلات مردم ازجمله گرانی را فراموش کند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: امیدواریم با خواست خدا و کمک رهبر معظم انقلاب که همیشه در جریان مسائل قرار داشته اند و رهنمودهای ایشان از مشکلات عبور کنیم.