آرشیو پنجشنبه ۱۵‌شهریور ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۹۵
اخبار کشور
۱۰

مهمان پرست: اگر تغییرات در آمریکا رخ نمی داد حجم رابطه ما با لهستان بالای سه میلیارد یورو بود!

سفیر سابق ایران در ورشو گفت: اگر تغییرات اخیر در آمریکا اتفاق نمی افتاد، الان حجم رابطه لهستان با ما حداقل بالای سه میلیارد یورو در سال بود و یکی از شرکای اصلی ما محسوب می شد.

سرویس سیاسی- «رامین مهمان پرست» سفیر سابق ایران در ورشو و سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه گفت: اگر این تغییرات در آمریکا اتفاق نمی افتاد، حجم رابطه لهستان الان با ما حداقل بالای سه میلیارد یورو در سال بود و یکی از شرکای اصلی ما محسوب می شد.

متاسفانه رویکرد خسارت آفرین «بزرگنمایی غرب و در راس آن آمریکا و کوچک انگاشتن خود» به یک اپیدمی در بین مقامات دولتی تبدیل شده است.

دولتمردان بدون توجه به توانمندی ها و ظرفیت های عظیم داخلی، تمام امور را به اخم و لبخند مقامات آمریکایی گره زده اند.

کار به جایی رسیده است که مقامات دولتی کم کاری ها و قصور و تقصیر خود را هم به گردن تغییرات سیاستمداران در آمریکا انداخته و کارنامه ضعیف خود را اینگونه توجیه می کنند.

آقای مهمان پرست گفته است که «اگر تغییرات اخیر در آمریکا اتفاق نمی افتاد، الان حجم رابطه لهستان با ما حداقل بالای سه میلیارد یورو در سال بود». این اظهارنظر توهین به شعور مردم است. قابل توجه آقای مهمان پرست، بازی با اعداد، رزومه نمی شود. شما موظفید که برای ارتقای روابط ایران و لهستان اقدام کنید. با بهانه جویی، کم کاری های خود را توجیه نکنید.