آرشیو پنجشنبه ۱۵‌شهریور ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۹۵
ورزشی
۹

داورزنی: اسامی مسببین حذف نعمتی اعلام می شود

معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: اسامی مسببین حذف نعمتی اعلام می شود.

محمدرضا داورزنی در تازه ترین صحبت های خود درباره بررسی عملکرد ضعیف برخی فدراسیون ها در بازی های آسیایی اظهار داشت: قطعا از تمام فدراسیون ها توضیح خواهیم خواست. به دور از برخوردهای احساسی نتایج را تحلیل خواهیم کرد و بر اساس رشته ها و ظرفیت های موجود و نتیجه ای که کسب کردند توضیح خواهیم خواست. باید از همین امروز برای المپیک 2020 و بازی های آسیایی 2022 برای رفع نقاط ضعف برنامه ریزی و حرکت کنیم.

داورزنی در پاسخ به این سوال که با مسببین حذف زهرا نعمتی برخورد و اسامی آنها اعلام خواهد شد، گفت: قطعا بررسی و اعلام خواهد شد چون منافع ملی ارجح است.

معاون ورزش حرفه ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان درباره اجرای قانون منع به کارگیری بازنشسته ها در ورزش تصریح کرد: اگر قانون ابلاغ شود تمام دستگاه های اجرایی از جمله دستگاه ورزش ملزم به اجرای آن خواهند بود. تقریبا مشخص است که شامل چه افرادی می شود و تلاش وزارت ورزش این است که بر اساس قانون عمل کند.

داورزنی درباره صحبت های برخی روسای فدراسیون ها که شامل این قانون می شود اما عنوان می کنند فدراسیون های ورزشی سازمانی مردم نهاد است و آنها حقوقی دریافت نمی کنند که شامل این قانون شوند، گفت: بحث حقوق گرفتن یا نگرفتن نیست. روسای فدراسیون ها شامل این قانون می شوند مگر اینکه 50 درصد جانبازی یا 3 سال اسارت داشته باشند. تمام موارد قانون تطبیق داده می شود، شاید شامل حال 11، 12 فدراسیون شود. البته این بدین معنی نیست که از ظرفیت فکری و مشاوره ای این عزیزان استفاده نشود اما دیگر به عنوان رئیس فدراسیون نمی توانند فعالیت کنند.