آرشیو پنجشنبه ۱۵‌شهریور ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۹۵
حوادث - اخبار کشور
۱۱

آزادی یک گروگان در پاکدشت

با تلاش ماموران انتظامی یک گروگان در کمتر از یک ساعت در شهرستان پاکدشت آزاد شد.

سرویس شهرستان ها: سرتیپ عبدالرضا ناظری گفت: در پی مراجعه سراسیمه فردی به واحد گشت کلانتری شهرستان «پاکدشت»، پرده از وقوع یک فقره آدم ربایی و در پی آن اخاذی برداشته شد که بلافاصله پلیس وارد عمل شد.

وی افزود: پس از تحقیقات فنی پلیس مشخص شد فردی به قصد آشنایی بیشتر با خانمی که به تازگی با او آشنا شده به نزدیکی محل سکونت وی در یکی از محلات پاکدشت رفته و پس از چند دقیقه به صورت تلفنی با حالت اضطراب و تشویش تقاضای 30 میلیون ریال وجه نقد از طریق کارت به کارت از دوست خود می کند.

وی تصریح کرد: دوست این فرد که از لحن صحبت کردن وی متعجب و مشکوک شده بود بلافاصله موضوع را به پلیس اطلاع داد.«ناظری» بیان داشت: ماموران پس از مشخص شدن صحت موضوع با هماهنگی مقام قضائی در محل مربوطه حاضر و با قرار صوری محل وقوع گروگان گیری را شناسایی و با سرعت عمل بالا وارد محل شده و موفق به آزادی یک گروگان و دستگیری پنج گروگان گیر که دو نفر آنها خانم بودندشدند.

وی در ادامه بیان داشت: گروگان پس از آزاد شدن در تحقیقات اولیه پلیس اظهار کرد به قصد آشنایی بیشتر با خانمی که با وی در چندین نوبت تماس تلفنی داشته وارد منزل اخاذان شده و پس از ورود به طور ناگهانی مورد هجوم آنان قرار گرفته که در قبال آزادی وی درخواست وجه نقد کردند.

رئیس پلیس شرق استان با اشاره به ارجاع پرونده به مراجع قضائی اذعان داشت: پنج متهم دستگیر شده هر یک با قرار وثیقه 500 میلیون ریالی روانه زندان شدند.