آرشیو دوشنبه ۱۹‌شهریور ۱۳۹۷، شماره ۶۸۷۲
فن آوری
۱۷

بازنشستگی موسس «علی بابا» در جشن تولد 54سالگی

«جک ما» موسس شرکت «علی بابا» در یک مصاحبه از بازنشستگی و کناره گیری از مدیریت این شرکت بزرگ فروش آنلاین در جشن تولد 54 سالگی خود خبر داد. به گزارش «ایران»، وی که تاکنون مدیر ارشد اجرایی کمپانی بزرگ علی بابا بوده است موفق شد از محل تاسیس این شرکت به ثروت 40میلیارد دلاری دست یابد و عنوان ثروتمندترین مرد چین را به خود اختصاص دهد.

این درحالی است که وی به دلیل جثه کوچک، قد کوتاه و لاغر اندام بودنش برای یافتن شغل با چالش بزرگی مواجه بود و حتی اجازه کار در مجموعه رستوران های «کی اف سی» را نیافت.

این مرد چینی پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه در رشته دبیری انگلیسی، برای یافتن شغل، مشکلات متعددی داشت تا جایی که 30 بار تلاش وی به نتیجه نرسید و هیچ یک از شغل ها در اختیارش قرار نگرفت. به همین دلیل هم بسیاری معتقد بودند «جک ما» استعداد چندانی ندارد و تمایل چندانی برای استخدام وی نداشتند.

اما«جک ما» ایده هایی بزرگ در سر داشت و هرگز دست از تلاش برنداشت تا اینکه گروه علی بابا را سال 1999 در آپارتمان خود در پکن افتتاح کرد و برای اولین بار در سال 2001 به سودآوری رسید. گروه علی بابا که حالا در زمره معروف ترین سایت های فروش دنیا محسوب می شود، یک شرکت تجارت الکترونیک چینی است که در زمینه فروشگاه اینترنتی، سیستم خرده فروشی و همچنین رایانش ابری فعالیت می کند.

گفتنی است «علی بابا» که به عنوان «آمازون چین» معروف است تاکنون تلاش زیادی برای رقابت با آمازون داشته و با عملکرد موفق خود تاکنون زمینه اشتغال بسیاری از مردم را در گوشه و کنار جهان فراهم کرده است.