آرشیو دوشنبه ۱۹‌شهریور ۱۳۹۷، شماره ۶۸۷۲
ایران زمین
۲۰

امدادرسانی آتش نشانی <داورزن> تنها با یک آتش نشان

ایستگاه آتش نشانی داورزن یکی از شهرستان های خراسان رضوی در هر نوبت کاری فقط یک آتش نشان دارد که وظیفه پاسخگویی به تماس ها، رانندگی خودرو و انجام عملیات امداد و نجات و اطفای حریق را عهده دار است. این ایستگاه آتش نشانی به عنوان مرکز اطفای حریق شهرستان داورزن به قدری با کمبود نیرو مواجه است که در صورت وقوع 2 حادثه همزمان امکان امدادرسانی به یکی از آنها را ندارد. این در حالی است که این شهرستان 22 هزار نفری در شاهراه ورودی خراسان رضوی از سمت غرب استان، محل تردد بیش از 20 میلیون زائر و مجاور حرم مطهر رضوی در هر سال است که توجه به حفظ ایمنی و سلامت این افراد در گرو نقش آفرینی کامل نهادهای امدادرسانی این منطقه است.

به گزارش ایرنا، «علی اصغر طاهری» مسئول نمایندگی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی آتش نشانی داورزن گفت: بر مبنای استانداردها در هر نوبت کاری دست کم 3 مامور آتش نشان باید در ایستگاه حضور داشته باشند، اما ایستگاه آتش نشانی داورزن در هر نوبت یک مامور دارد و با کمبود 6 آتش نشان روبه روست.

طاهری افزود: کمبود شدید نیرو، امدادرسانی توسط این سازمان را با مشکل مواجه کرده و سبب شده در عملیاتی که مامور آتش نشان به محل اعزام می شود، امدادرسانی بدون کمک مردم امکان پذیرنباشد. آتش نشانی و خدمات ایمنی داورزن همچنین با کمبود فضای فیزیکی مواجه است و 3 خودرو این ایستگاه به همین علت پشت سرهم متوقف می شوند و درصورت نقص فنی خودرو اول، مشکلاتی در امدادرسانی سریع ایجاد می شود.

وی در زمینه علت خدمات رسانی نکردن ایستگاه آتش نشانی سبزوار نیز گفت: بر اساس نامه سازمان آتش نشانی، حریم شهری ماموران ایستگاه ها برای خدمت رسانی 10کیلومتر است و آنان برای خروج از این محدوده نیاز به مجوز فرماندار شهرستان دارند.