آرشیو دوشنبه ۱۹‌شهریور ۱۳۹۷، شماره ۶۸۷۲
اقتصادی
۴

اقتصاد بین الملل

مازاد تجاری چین در برابر امریکا افزایش یافت

تازه ترین آمارها نشان می دهد با وجود افزایش تعرفه های امریکا روی کالاهای وارداتی از چین، مازاد تجاری این کشور در برابر واشنگتن افزایش یافته است. به گزارش تارنمای اداره ملی آمار چین مازاد تجاری این کشور در ماه اوت (مرداد) امسال در برابر امریکا به 31 میلیارد دلار رسید و این می تواند جنگ تجاری دو کشور را شعله ور تر کند. این رقم در مقایسه با ماه قبل از آن بیانگر افزایش 18.7 درصدی است.

چینی ها در ماه اوت(مرداد) امسال 44 میلیارد و 400 میلیون دلار کالا به امریکا صادر کردند که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته 13.2 درصد افزایش داشته است.

ادعای ترامپ درباره رونق اقتصادی امریکا رد شد

دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا به دستاوردهای اقتصادی دولتش در سطحی وسیع می بالد، اما یک رسانه امریکایی آمارهای منتشر شده از جانب وی در ارتباط با رشد اقتصادی در این کشور را اشتباه و مبالغه آمیز خواند. خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی نوشت: رشد اقتصادی امریکا در حال حاضر در مقایسه با قبل، رشد ناچیزی دارد. در اواخر دهه 90 میلادی از سال 1997 تا سال 2000، میزان رشد اقتصادی در امریکا ظرف چهار سال پی در پی بالغ بر چهار درصد رسید. این میزان حتی در سال 1984 رقم هفت و دو دهم درصدی را تجربه کرد.