آرشیو سه‌شنبه ۲۰‌شهریور ۱۳۹۷، شماره ۵۱۹۹
اقتصاد
۳

ای.تی.آر زیر قرارداد با ایران زد

شرکت هواپیماسازی ایتالیایی-فرانسوی ای.تی.آر که پس از برجام قراردادی برای فروش هواپیما به ایران منعقد کرده بود، اعلام کرد به دنبال مشتری های جدید برای هواپیماهایی است که قرار بود به ایران تحویل شود و با وجود تحریم ها دیگر امکان انتقال آنها به تهران نیست.

به گزارش ایرنا، الساندرو پروفومو، مدیر اجرایی شرکت سازنده هواپیماهای ای.تی.آر در مصاحبه با شبکه بلومبرگ اذعان کرد: تاکنون 12فروند از هواپیماهای ای.تی.آر 600-72 نسل جدیدی که ایران در سال 2016 (95-1394) در قالب یک قرارداد یک میلیارد یورویی سفارش داده بود به این کشور تحویل داده شده اند. هشت هواپیمای دیگر از این قرارداد باقی مانده است که به کشور دیگری فروخته خواهد شد. پروفومو ضمن بیان این که تحریم های ضد ایرانی واشنگتن تاثیر قابل توجهی بر این شرکت نخواهند گذاشت، گفت: اطمینان کامل داریم تا پایان سال جاری قرارداد فروش این هواپیماها را به دیگر کشورها، نهایی خواهیم کرد.

مدیر شرکت ای.تی.آر خاطرنشان کرد این شرکت قرارداد دیگری با ایران ندارد. ایران پس از برجام قراردادهایی برای تحویل 200 فروند هواپیما با سه شرکت ایرباس، بوئینگ و ای.تی.آر منعقد کرد و تاکنون هشت فروند هواپیمای ای.تی.آر و سه فروند هواپیمای ایرباس تحویل شرکت های هواپیمایی این کشور شده است.