آرشیو چهارشنبه ۲۱‌شهریور ۱۳۹۷، شماره ۹۳۱۰
شهرستان ها
۵

مدیر عامل آب منطقه ای گیلان: با هدف استفاده بهینه از منابع آبی، حوضه آبریز گیلان را تحت فعالیت سدسازی قرار دادیم

رشت-خبرنگاررسالت: مهندس کاظم لطفی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان طی نشست با اصحاب رسانه بابیان اینکه در تمامی شهرهای استان گیلان اجرای پروژه های بزرگ عمرانی متعلق به حوزه آب در دست انجام است افزود با توجه به حساسیتی که در کشور نسبت به مقوله آب وجود دارد نگاه به موضوع آب استان و منابع آب کشور نگاه ویژه است.

وی با اشاره به کاهش 600 میلیون متر مکعبی آب در سد سفیدرود و سایر مجاری آبی در فصل زراعی امسال گفت با توجه به شرایطی که در حوزه آبریز سد سفیدرود و در 54 رودخانه ای که در استان داشتیم و وضعیت بارشی که استان گیلان با آن مواجه بود امسال سال ویژه ای بود و با تدابیری که بر اساس علم، تجربه و تخصص اندیشیده شد و با تلاش همکاران، استان رااز بحران آب نجات دادیم وان شاءالله در سالهای آتی هم مشکلی در تامین آب نخواهیم داشت.

لطفی در خصوص پروژه های آب منطقه ای گیلان در استان عنوان کرد: 130 پروژه به طور ویژه در سطح استان گیلان از دی ماه سال گذشته برآورد و طراحی شده و وارد فاز اجرا و 128 پروژه وارد مدار بهره برداری شده است.

مدیر عامل آب منطقه ای گیلان در ادامه با بیان اینکه آب یک ثروت است و استان گیلان به لحاظ داشتن فرصت آب، استان ثروتمندی است افزود حرکت جمعیتی به سمت گیلان به دلیل وجود منابع آب از استانهای دیگر از هم اکنون قابل لمس می باشد.