آرشیو دوشنبه ۲۶‌شهریور ۱۳۹۷، شماره ۲۲۰۰۴
شهرستان ها
۷

امام جمعه خرمشهر: ویزای زائران آبادانی و خرمشهری باید لغو شود

امام جمعه خرمشهر گفت: دولت باید به مسافران و زائران اربعین ارز مسافرتی بدهد، چرا باید فقط برای سفرهای تفریحی چون سفر به ترکیه ارز مسافرتی داده شود.

حجت الاسلام سید نبی موسوی فرد عنوان کرد: این حماسه مردمی همبستگی میان دو ملت ایران و عراق را بیش از پیش بیشتر می کند و اربعین حسینی تنها به عنوان یک پیاده روی ساده نیست، بلکه این حماسه عظیم دارای آثار و برکات فراوان اجتماعی و فردی است که دشمنان با دیدن آن سر تعظیم فرود می آورند.

وی عنوان کرد: ویزا همانطور که برای ورود اتباع عراقی به منطقه آزاد اروند لغو شد، باید برای زائران خرمشهر و آبادان نیز توسط مسئولان پیگیری شود.

وی افزود: با توجه به مشکلات اقتصادی و نوسانات ارزی مسئولان باید امسال برای زائران سهولت ایجاد کنند، چرا که مسئله اربعین حسینی به شدت برجسته است.

امام جمعه خرمشهر گفت: وزارت امور خارجه و وزارت کشور باید مسئله حذف ویزا برای زیارت عتبات عالیات را دنبال کنند و با طرف عراقی به صورتی صحبت کنند تا آنها به حذف ویزا راضی باشند.

وی عنوان کرد: اگر دولت عراق حاضر به حذف ویزا نشد، باید برای کاهش هزینه ویزا رایزنی شود و از طرفی پول بیمه از مردم گرفته نشود، همانطور که سال گذشته گفتم برای 5 میلیون نفر بیمه بدون نام زده شود، تا هنگام پدید آمدن مشکل با زدن نام مشکل برطرف می شود.

وی با تاکید بر اینکه هلال احمر نباید از زائران پول زور بگیرد، عنوان کرد: هلال احمر حق دریافت پول زور از زائران را ندارد، یک ریال هم برای آن حرام است.