آرشیو سه‌شنبه ۲۷‌شهریور ۱۳۹۷، شماره ۶۸۷۹
اقتصادی
۵

شریعتمداری خبر داد

تصمیمات جدید ارزی برای تولیدکنندگان

وزیر صنعت، معدن و تجارت از تصمیمات جدید کمیسیون سیاستگذاری ارزی دولت خبر داد. به گزارش ایسنا، محمد شریعتمداری در بازدید از واحدهای تولیدی شهرستان الیگودرز اظهار کرد: مشکل تمام واحدهای صنعتی کشور تهدیدات شرایط ارزی است.

وی اضافه کرد: با تصمیمات جدید کمیسیون سیاستگذاری ارزی دولت امیدواریم بتدریج این مشکلات حل شود و با سهولت بیشتری واحدهای تولیدی به منابع ارزی دسترسی پیدا کنند. وی افزود: تمام تلاش ما تامین مواد مورد نیاز این واحدها از طریق آزاد کردن مواد معطل شده در گمرک است. شریعتمداری بیان کرد: به دنبال این هستیم شرایطی فراهم کنیم که مواد مورد نیاز واحدهای تولیدی بیش از پیش فراهم شوند و در داخل کشور نیز با برداشتن سقف معاملات در بورس در حوزه فولاد این شرایط فراهم شده تا به صورت رقابتی مواد اولیه در اختیار تمام واحدهای فولاد قرار گیرد و هیچ رانتی در خط تولید آن از ابتدا تا انتها وجود نداشته باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: البته در انتها نیز محصولات مورد نیاز مردم با قیمت گذاری تثبیتی مورد کنترل نهادهای نظارتی قرار خواهد گرفت و شرایط مطلوب تری در حوزه تولید و توزیع محصولات فولادی در آینده ای نه چندان دور شاهد خواهیم بود.وی ادامه داد: برخی از واحدهای تولیدی حوزه های پتروشیمی گلایه هایی دارد که با برداشتن سقف معامله در بورس شاید بتوان به روان تر شدن بازار و به تامین مواد اولیه کمک کرد.