آرشیو شنبه ۳۱‌شهریور ۱۳۹۷، شماره ۴۱۸۸
سیاست
۴

خبر

رژه نیروهای مسلح روز شنبه برگزار می شود

سرتیپ دوم تقی خانی اعلام کرد: به مناسبت سی و هشتمین سالگرد دفاع مقدس، رژه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، روز شنبه در سراسر کشور با شعار محوری «ما توانستیم» برگزار می شود. به گزارش ایسنا، سخنگوی ارتش گفت: این مراسم در تهران و در جوار حرم مطهر بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و در سراسر کشور با حضور یگان های نمونه پیاده و محمول ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج همچنین نیروی انتظامی و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برگزار می شود. وی افزود: رژه مشترک هوایی و دریایی نیروهای مسلح نیز در بندرعباس با شرکت ده ها فروند از جنگنده های نیروی هوایی ارتش و سپاه و بالگردهای نیروی دریایی همزمان با سایر شهرها برگزار خواهد شد و رزمندگان نیروهای مسلح با اتحاد و انسجام و روحیه متعالی رزمی، عهد و میثاق دوباره ای با آرمان های امام راحل و مقام معظم رهبری و امت شهیدپرور ایران اسلامی برای دفاع از استقلال، تمامیت ارضی و نظام مقدس جمهوری اسلامی خواهند داشت. وی افزود: در رژه نیروهای مسلح وابستگان نظامی ده ها کشور حضور خواهند داشت و همچنین صدها خبرنگار، عکاس و تصویربردار داخلی و خارجی مراسم باشکوه رژه را مخابره خواهند کرد.

روحیه عاشورایی ملت اجازه تحمیل خواسته های باطل را نخواهد داد

ارتش در بیانیه ای تاکید کرد دشمن بداند که روحیه عاشورایی ملت ایران اجازه تحمیل اراده و خواسته های باطل و مردود را نخواهد داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، ارتش جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه ای آغاز هفته دفاع مقدس را تبریک گفت. در بخشی از این بیانیه آمده است: «امروز که دشمن دوباره در تلاش است تا بتواند با ابزار تهدید و تحریم، پیشرفت و حرکت مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران را سد کند، بازگشت به روحیه همبستگی، اتحاد و تلاش برای خوداتکایی و خودکفایی هرچه بیشتر کشور می تواند ما را از این دوران به سلامت عبور دهد.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «دشمن بداند که روحیه عاشورایی ملت ایران اجازه تحمیل اراده و خواسته باطل و مردود را نخواهد داد و ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز به دشمنان این مرز و بوم یادآور می شود که در صورت هرگونه تحرکی علیه ملت شریف ایران با استعانت از آیه «اشداء علی الکفار رحماء بینهم.» با اقتدار عمل خواهد کرد.»ژ