آرشیو سه‌شنبه ۲۷‌شهریور ۱۳۹۷، شماره ۵۲۰۵
رسانه: شبکه
۷
گاف هفته

مرورگر، دقت کن!

مسعود بهنود این هفته در بخش مرور هفتگی مطبوعات در برنامه دیدبان تلویزیون بی. بی. سی فارسی، از جام جم و به زعم او تغییر مشی این روزنامه گفت. تا اینجای کار حرفی نیست؛ می پذیریم که او هم مثل هزاران نفر دیگر نظر خودش را داشته باشد. بهنود اما در ادامه حرف هایش دست روی تیتر یک جام جم در تاریخ 18 شهریور 1397 و مطلب مربوط به آن یعنی مصاحبه با سه خنداننده برتر مسابقه خنداننده شو گذاشت.

او ادعا کرد که در جایی از متن تعداد مصاحبه شوندگان چهار و در جایی دیگر سه نفر عنوان شده ولی در اصل، دو مصاحبه شونده حضور دارند! واعجبا! باید گفت آقای بهنود، دقت پیشکش، شما اصلا این مصاحبه را تحت تاثیر عنوان برنامه یتان هم که شده یک بار مرور کرده اید؟! شاید بتوان نیاز متن به ویرایش مجدد را پذیرفت اما خوانندگان جام جم می دانند که نام صبوری، حسینی و رحیمیان در جای جای گفت وگو آمده، در روتیتر هم تعداد سه نفر ذکر شده است؛ تصاویر گفت وگو که روز مصاحبه در دفتر روزنامه گرفته شده نیز گویای این است که علی صبوری، ابوطالب حسینی و وحید رحیمیان هر سه در این گفت وگو حاضر بودند.

به هر روی سوتی مسعود بهنود آدم را دچار شبهه می کند که گویا او مدت هاست به رسم عادت به این برنامه می آید و بی پشتوانه مطالعاتی نقد می کند؛ بی توجه به این که کم فروشی در همین چیزهای کوچک بیشتر به چشم می آید و دیگر کاری از دست ظاهر کارشناسانه، سابقه مطبوعاتی و... هم ساخته نیست. آدمی ناخودآگاه وقتی از کسی دروغ می شنود یا در خوشبینانه ترین حالت کم دقتی می بیند دیگر مثل گذشته روی حرف های طرف حساب باز نمی کند و با خود می گوید معلوم نیست تا امروز چقدر از این مرورها و نقدهای روی هوا داشته و آب از آب تکان نخورده است!