آرشیو شنبه ۳۱‌شهریور ۱۳۹۷، شماره ۴۴۲۸
فرهنگ و هنر
۳۲

تازه ها

چتر نجات در تجارت فردا

هفته نامه تجارت فردا در دویست و هشتاد و ششمین شماره خود که همین امروز منتشر و توزیع شده، به پرسشی پاسخ می دهد که بسیاری از ایرانیان را درگیر کرده است: «در شرایط سخت اقتصادی چگونه از سرمایه های خود محافظت کنیم؟»

این موضوع با تیتر اصلی «چتر نجات» در کنار تصویری از یک چتر پاره شده، جلد هفته نامه را به خود اختصاص داده است. همچنین در بخشی دیگر از جلد دو عنوان «پناه گاه فرودستان؛ بسته های حمایتی دولت چگونه می تواند بهترین کارآیی را داشته باشد؟» و «داستان لیبرالیسم و یک مجله؛ اکونومیست در نوزایی لیبرالیسم چه نقشی داشت؟» بازتاب پیدا کرده اند. هفته نامه تجارت فردا از مجموعه نشریات گروه رسانه ای دنیای اقتصاد است که شنبه های هر هفته منتشر و در سراسر کشور توزیع می شود. بهای این هفته نامه 132 صفحه ای 12 هزار تومان است.

آسیب شناسی روانی زندگی روزمره به قلم فروید

کتاب «آسیب شناسی روانی زندگی روزمره» نوشته زیگموند فروید با ترجمه سهیل سمی منتشر شد.

فروید، روانشناس برجسته آگاهانه این کتاب را در آغاز قرن بیستم برای خوانندگان معمولی نوشت و با چاپ نسخه های جدید، مدام شرح ها و ماجراهای تازه ای به آن افزود، بی آنکه هیچ تغییری در نظریات پایه ای کارش ایجاد کند. خواننده در این اثر با مثال های کوتاه و جذاب و شرح ساده اما متقاعدکننده مسائلی مواجه می شود که برای همه آشنا هستند؛ موضوعاتی چون فراموشی ناگهانی اسامی خاص، رشته کلمات، برداشت ها و قصد و نیت ها، خاطرات «پوشان» و خاطرات کودکی، خام دستی ها و اشتباهات دیگر و نیز همه آن اشتباهات کوچک و زبانی و نوشتاری ای که «لغزش های فرویدی» نام گرفته اند. این کتاب از نسخه انگلیسی آن با ترجمه آلن تایسن به فارسی برگردانده شده است. کتاب «آسیب شناسی روانی زندگی روزمره» در 312 صفحه و به قیمت 31 هزار تومان از سوی انتشارات پندار تابان به چاپ رسیده است.