آرشیو سه‌شنبه ۲۷‌شهریور ۱۳۹۷، شماره ۵۲۰۵
جامعه
۱۸

دستگاه های اداری از دریافت کپی شناسنامه منع می شود

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: بزودی ارائه خدمات ادارات دولتی به افراد از طریق آدرس های ثبت شده از جمله نشانی و کدپستی انجام خواهد شد و دریافت کپی مدارک هویتی در دستگاه های اداری منع می شود.

به گزارش جام جم، سیف ا... ابوترابی افزود: سازمان ثبت احوال کشور با صدور کارت هوشمند ملی به صورت عملی گامی بزرگ در تحقق دولت الکترونیک برداشته است.

وی درباره احراز هویت دستگاه های اجرایی کشور از ثبت احوال و ثبت کدپستی افراد ادامه داد: بزودی به مردم اعلام می شود تا نشانی و کدپستی خود را به ثبت احوال اعلام کنند تا ارائه خدمات ادارات دولتی به افراد از طریق آدرس های ثبت شده در پایگاه ثبت احوال باشد.

ابوترابی افزود: طرح حذف کپی مدارک هویتی برای ارائه به دستگاه های اداری، در حال حاضر در سه استان سمنان، خوزستان و قم به صورت آزمایشی انجام شده است.

ابوترابی با تاکید بر این که سازمان ثبت احوال برای اجرای این برنامه مشکلی ندارد، تاکید کرد: با حذف کپی مدارک هویتی، احراز هویت از طریق سامانه ای به صورت برخط، در این استان ها انجام می شود. امکانات سخت افزاری و نرم افزاری این کار فراهم شده و منتظریم دستگاه های اجرایی به این سامانه متصل شوند تا حذف کپی مدارک در هر سیستمی در دستور کار قرار گیرد.