آرشیو سه‌شنبه ۲۷‌شهریور ۱۳۹۷، شماره ۵۲۰۵
حوادث
۱۹

دستبرد هکر جوان و همدستانش به حساب های بانکی

هکر حرفه ای که با هک حساب های بانکی افراد همراه همدستانشان موجودی آنها را خالی می کرد، بازداشت شد.

به گزارش جام جم، چند روز پیش مردی با پلیس تماس گرفت و خبر داد دو جوان درمقابل دستگاه خودپرداز بانکی در خیابان ملاصدرای تهران ایستاده اند که رفتارشان مشکوک است. ماموران کلانتری ونک برای بررسی ماجرا در آنجا حاضر شدند. آنها این دو نفر را زیر نظر گرفتند که معلوم شد کاغذی در مقابل دوربین بانک نصب کرده اند که تصویرشان را ثبت نکندو خودشان هم در حال برداشت پول از خودپرداز هستند.

ماموران به آن دو نفر نزدیک شدند و بازداشت شان کردند. ماموران در حال انتقال آنها به کلانتری برای تحقیقات بودند که در آن سوی خیابان متوجه مردی شدندکه سوار پژو پرشیای سفیدی شد و به محض دیدن ماموران فرار کرد. ماموران کلانتری آن خودرو را تعقیب کردند و بعداز مسافتی آن را متوقف کردندو راننده بازداشت شد.

در بازرسی از دو پسرجوان و راننده خودروی پرشیا تعداد 35 کارت هدیه، هشت کارت عابربانک، یک دستگاه پول شمار و یک دستگاه لپ تاپ کشف شد. آنها برای ادامه تحقیقات به کلانتری منتقل شدند. با تحقیق از آنها معلوم شد سردسته باند به نام امیر، 27ساله از هکرهای حرفه ای است که با شناسایی افرادی که وضعیت مالی مناسبی دارند، ابتدا اقدام به هک گوشی تلفن همراه آنها کرده و سپس با دسترسی به برنامه های بانکی نصب شده و اطلاعات شخصی این افراد در داخل گوشی، حساب بانکی آنها را خالی و به کارت های دیگر منتقل کرده است.

امیر با دو همدستش چندی پیش در یکی از پارک های حاشیه ای تهران آشنا شده و آنها را سراغ افراد معتاد می فرستاد تا کارت های بانکی شان را به مبلغ 500 هزارتومان بخرند. علاوه بر آن نیز برخی مواقع افراد معتاد را به بانک می برده و به نام آنها کارت بانکی می گرفته و 500 هزارتومان در قبال آن به این افراد پرداخت می کرده است.

سرهنگ کیوان ظهیری، رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ در این باره گفت: درحال حاضر این افراد به 300 میلیون تومان کلاهبرداری از این طریق اعتراف کرده اند.