آرشیو دوشنبه ۲ مهر ۱۳۹۷، شماره ۴۴۳۰
بازار دیجیتال
۲۶

نورسیده

کیبورد جدید برای تلویزیون های هوشمند

ایسنا: شرکت «لاجیتک» (Logitech) کیبورد جدید خود را برای تلویزیون های هوشمند تولید کرده است که امکان وبگردی آسان تر را برای کاربران فراهم می سازد. به گزارش «ایسنا» و به نقل از انگجت، به طور کلی «کیبوردهای رسانه ای» زیادی برای تلویزیون های هوشمند وجود ندارند. شرکت «لاجیتک» (Logitech) که تولیدکننده ابزارهای رسانه ای است، در تولید کیبورد نیز بسیار فعال است و کیبوردهای متنوعی تولید می کند.

حال این شرکت کیبورد جدیدی تولید کرده که موسوم به «K600» است و صفحه کلید و «ترک پد» (trackpad) جمع و جوری دارد. این کیبورد برای استفاده در تلویزیون های هوشمند مدرن طراحی شده است. «ترک پد» یک حسگر لمسی مسطح است که می تواند با حرکت انگشت کاربر، موقعیت نشانگر در صفحه نمایش را به کنترل درآورده و باعث حرکت نشانگر روی صفحه شود. به عبارت دیگر می توان گفت عملکرد «ترک پد» مشابه با ماوس است و قادر به درک مکان لمس انگشت در صفحه است.

با استفاده از «K600» دیگر نیاز نیست که کاربران با استفاده از ریموت تلویزیون به جست وجو و وارد کردن آدرس برای وبگردی بپردازند. این درحالی است که «K600» با هر مدل تلویزیونی کار نمی کند ولی قادر است مجموعه تلویزیون های محبوب «ال جی» (LG)، «سامسونگ» (Samsung) و تلویزیون «سونی با وضوح 4کی» (Sony K4) را که از سال 2016 به بعد تولید شده اند پوشش دهد. علاوه بر استفاده کیبورد در تلویزیون، می توان از آن در گوشی های هوشمند «Android» و «iOS» استفاده کرد و کیبورد را از طریق بلوتوث به گوشی متصل کرد. قیمت فعلی کیبورد 70 دلار در نظر گرفته شده است و امکان وبگردی در صفحه بزرگ تلویزیون را برای شما فراهم می آورد.

دوربین جدید کانن با قدرت زوم 65 برابر

مهر: کانن یکی از دوربین های قدیمی و محبوب خود به نام اس ایکس 60 اچ اس را به روز کرده و آن را با قدرت زوم 65 برابر روانه بازار کرده است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، این دوربین به روز شده از حسگرها و پردازشگرهای قدرتمندتری برخورداراست و یک منظره یاب الکترونیک هم به آن اضافه شده است. قابلیت ضبط ویدئو از جمله دیگر توانمندی های دوربین یادشده است.

دوربین تازه با نام کامل PowerShot SX70HS، از فرمت تصویری RAW نیز پشتیبانی می کند. قدرت حسگر CMOS این دوربین از 1/ 16 به 3/ 20 مگاپیکسل ارتقا یافته و به جای پردازشگر بصری Digic6 از پردازشگر بصری Digic 8 در دوربین مذکور استفاده شده است. سخت افزار قدرتمند این دوربین، گرفتن 10عکس در هر ثانیه را ممکن می کند، تثبیت و ارتقای کیفیت بصری تصویر را در 5مرحله امکان پذیر می سازد و ضبط ویدئو با دقت 4K و با کیفیت 30 فریم در ثانیه را امکان پذیر می سازد. ابعاد این دوربین 127 در 9/ 90 در 6/ 116 میلی متر و قدرت زوم اپتیکال آن 65 ایکس است که به معنای محقق شدن عمق کانونی 8/ 3 تا 247 میلی متر است که با استفاده از لنزهای خاص تا 2730 میلی متر قابل ارتقاست. دوربین مذکور دارای نمایشگر ال سی دی است و با فناوری های بلوتوث و وای فای نیز سازگاری دارد و قیمت آن 550 دلار است.

نمایشگر هوشمند ویژه غواصان

مهر: نیروی دریایی ارتش آمریکا یک نمایشگر هوشمند طراحی کرده است که به سربازان غواص ارتش امکان می دهد تا در شرایطی که دید در زیر آب به صفر می رسد، به فعالیت های خود ادامه دهند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، این نمایشگر که روی عینک غواصی سوار می شود Shadow NAV نام دارد و اختلالی در فعالیت های عادی غواصان ایجاد نمی کند. مهم ترین مزیت این محصول تسهیل مسیریابی در حین غواصی در زیر آب است. یک نمایشگر کوچک اپتیکال که به این عینک غواصی متصل شده و در صورت لزوم قابل حذف است، به طور مداوم جهت های جغرافیایی، عمق غواصی به متر یا فوت، زمان دقیق و میزان باتری باقی مانده را نمایش می دهد و دارای یک سیستم دید در شب خاص برای روشن کردن محیط اطراف در اقیانوس است. کم هزینه بودن، کم مصرف بودن و مقاوم بودن از جمله دیگر مزایای سیستم یادشده است.