آرشیو سه‌شنبه ۳ مهر ۱۳۹۷، شماره ۲۲۰۰۹
اخبار کشور
۱۰

امام جمعه اسبق سلماس درگذشت

حجت الاسلام «محمد غفاری» امام جمعه اسبق سلماس و نماینده مردم این شهرستان در دور اول مجلس شورای اسلامی درگذشت وی اواخر هفته گذشته به هنگام خروج از مسجد بر اثر سانحه رانندگی مجروح و به بیمارستان منتقل شد اما به علت کهولت سن و شدت جراحات وارده عصر شنبه درگذشت.

سلماس - خبرنگار کیهان: وی در دوره پیش از انقلاب بارها دستگیر شد و پس از آن نیز بدلیل حضور قوی در عرصه تاریخ سیاسی ماه های اولیه بعد از انقلاب و مدیریت امور، یکی از عوامل اصلی جلوگیری از خونریزی های احتمالی در منطقه سلماس شناخته می شد که به همین دلیل مورد احترام بیشتر دوستان و مخالفان خود قرار داشت. در جریان واقعه مربوط به یکی از مساجد شهر نیز به عنوان امر به معروف و نهی از منکر وارد قضیه شد که به شدت مورد ضرب و شتم و جراحت قرار گرفت. مرحوم حجت الاسلام غفاری در سال 1363 دومین مدرسه علمیه سلماس را بنا گذشت.

حجت الاسلام غفاری 13 سال امامت جمعه سلماس را برعهده داشت.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام مهدی ترینی امام جمعه ارومیه و نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی درگذشت حجت الاسلام شیخ محمد غفاری را تسلیت گفتند.

از سوی امام جمعه، فرماندار و نماینده سلماس در مجلس به مناسبت درگذشت حجت الاسلام غفاری یک روز عزای عمومی در سلماس اعلام شد.

تشییع پیکر امام جمعه اسبق سلماس

پیکر حجت الاسلام «محمد غفاری» نماینده سلماس در دوره اول مجلس شورای اسلامی و امام جمعه اسبق این شهرستان، دیروز از مسجد جامع به طرف گلزار شهدا سلماس،تشییع شد.

پیکر مرحوم حجت الاسلام «اروج محمد غفاری» معروف به «ملاغفاری» دیروز پس از اقامه نماز توسط حجت الاسلام «مهدی قریشی» امام جمعه ارومیه و نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، با حضور انبوه مردم تشییع شد.