آرشیو چهارشنبه ۴ مهر ۱۳۹۷، شماره ۶۸۸۴
بچه های کوچه پشتی
۱۶

بعد از حادثه تروریستی چه کار کنیم؟

خبر وحشتناکی بود. همه ما این خبر را شنیدیم و ناراحت شدیم. ترسیدیم. عده ای تیراندازی کردند و آدم هایی کشته شدند. کسانی که به مردم تیراندازی کردند، حتما به نظر شما آدم های خطرناکی بودند. آدم های خطرناک ممکن است هرجا باشند و به دیگران آسیب برسانند. تروریست ها آدم های خطرناکی هستند. آنها از خشونت برای ترساندن دیگران استفاده می کنند. اما همه آدم ها خطرناک و ترسناک نیستند.

شما باید بدانید که تعداد آدم های خوب و بی آزار زیاد است. ممکن است فکر کنید حالا که این اتفاق در شهر دیگری افتاده، ممکن است در شهر ما هم چنین اتفاقی بیفتد. اما باید بدانید هزاران نفر دارند تلاش می کنند که ما امنیت داشته باشیم. آنها اجازه نمی دهند چنین اتفاقاتی تکرار شود.

این یک بازی نیست. شما ممکن است بازی های شبیه این را انجام داده باشید. مثل بازی دزد و پلیس یا جنگ بازی و یا هربازی دیگری که از تفنگ اسباب بازی در آن استفاده می کنید. اما اینجا اسلحه ها واقعی هستند و آدم ها واقعا کشته شده اند. ما باید به کسانی که کشته شده اند، احترام بگذاریم و با این حادثه شوخی نکنیم.

اشکال ندارد بترسیم اما لازم هم نیست توی تلویزیون اخبار این حادثه را مدام پیگیری کنیم و عکس ها و فیلم هایش را ببینیم. ممکن است شما از اینکه چنین حادثه ای اتفاق افتاده و آدم های بی گناه کشته شده اند، غمگین باشید و فکر کنید حالا چه کار باید بکنید.

ما می توانیم تلاش کنیم که صلح و دوستی همه جای جهان برقرار باشد. با همین فکر بزرگ شویم و یک آدم صلح طلب باشیم تا به کشورمان و دنیا کمک کنیم.