آرشیو سه‌شنبه ۲۷‌شهریور ۱۳۹۷، شماره ۳۲۴۷
جهان
۷

رویداد

اخراج سفیر فلسطین از آمریکا

حسام زملط، سفیر فلسطین در آمریکا، گفت مقام های آمریکایی از خانواده او خواسته اند فورا این کشور را ترک کنند. او تصریح کرد: مقام های آمریکایی ویزای خانواده اش را باطل و حساب های بانکی آنها را بستند. همچنین یک مسئول در سفارت آمریکا اعلام کرد که دولت این کشور کمک های اضافی دیگر به فلسطینی ها را متوقف کرد تا به بیش از 500 میلیون دلار قطع شده بخش های دیگر افزوده شود.

نظر رئیس جمهوری کوبا درباره مذاکره با آمریکا

رئیس جمهوری کوبا گفت تا زمانی که دولت فعلی آمریکا رویکرد و نگرش «غیرعادی و نابهنجارش» در قبال هاوانا را تغییر ندهد، دولت کوبا نمی تواند با دونالد ترامپ وارد مذاکره شود.

تهدید به تلافی از سوی چین

سخنگوی وزارت خارجه چین در آستانه اعمال دور تازه تعرفه های آمریکا علیه این کشور تهدید کرد چنانچه واشنگتن تعرفه جدیدی بر کالاهای چین اعمال کند، پکن نیز مقابله به مثل خواهد کرد.

آغاز به کار مجمع عمومی آژانس بین المللی انرژی اتمی

شصت ودومین نشست مجمع عمومی آژانس بین المللی انرژی اتمی از روز گذشته در مرکز بین المللی وین کار خود را آغاز کرد. به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، در این دور از نشست ها که تا 21 سپتامبر ادامه خواهد داشت، نمایندگان حدود 170 کشور درباره توسعه انرژی هسته ای، مسائل مربوط به ایمنی هسته ای و تضمین های در نظر گرفته شده در معاهده عدم اشاعه تسلیحات هسته ای به بحث می پردازند.

سفر رئیس ارتش پاکستان به پکن

بعد از روزها تنش درباره پروژه «جاده ابریشم» ، رئیس ارتش پاکستان سفر سه روزه خود را به چین آغاز کرد. به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، ژنرال قمر جاوید باجوا، رئیس ارتش پاکستان، برای اولین بار پس از بر سر کار آمدن عمران خان، نخست وزیر جدید این کشور، به چین رفت.