آرشیو شنبه ۷ مهر ۱۳۹۷، شماره ۲۲۰۱۲
اقتصادی
۴

کوتاه اقتصادی

* شرکت حمل و نقل ریلی رجا از راه اندازی قطار تهران- مشهد- تهران با قیمت بلیت 60 هزار تومانی خبر داد. براین اساس ظرفیت ایجاد شده روزانه یک حرکت در مسیر رفت و برگشت داشته و بلیت آن تحت همین عنوان از طریق مراکز فروش بلیت (آژانس ها) و سامانه 1539 عرضه می شود. مجموع قیمت بلیت (رفت و برگشت) برای هر نفر 600 هزار ریال بوده و ساعت حرکت آن 15:50 از تهران و 1:40 از مشهد مقدس است. در این طرح به همراه بلیت قطار مذکور امکان رزرو محل اقامتی با قیمتی کاملا رقابتی نیز فراهم شده که هموطنان عزیز می توانند از این فرصت استفاده مطلوب را داشته باشند.

* مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای هرمزگان از توزیع لاستیک کامیون با نرخ دولتی 2/1 میلیون تومانی خبرداد. داریوش باقرجوان با اعلام این که هم اکنون 4000 هزار حلقه لاستیک از گمرک خارج و در حال تخلیه در انبارهای پایانه بار اظهار کرد: کارتوزیع لاستیک مورد نیاز کامیون ها با قیمت دولتی 2 میلیون و 100هزار تومان از روز6مهر (دیروز) بین رانندگانی که اقدام به بارگیری کرده اند، آغاز شده است.

* قیمت هر کیلوگرم سیب زمینی در بازار به حدود 4 هزار تومان تا 5 هزار و 500 تومان و در میادین میوه و تره بار شهرداری تهران به 3 هزار تومان تا 3 هزار و 400 تومان رسید و رکوردی بی سابقه را از خود به جای گذاشت. به گزارش تسنیم، افزایش نرخ دلار در ماه های گذشته باعث شده است که صادرات محصولات مختلف از جمله مواد خام افزایش چند برابری را تجربه کند و صادرات آنها صرفه اقتصادی برای افراد داشته باشد.