آرشیو دوشنبه ۹ مهر ۱۳۹۷، شماره ۲۲۰۱۴
اقتصادی
۴

توضیحات سازمان صنعت، معدن و تجارت درباره یک گزارش

در پی درج گزارشی با عنوان «اتحادیه حمل و نقل بار سبک شهری در آستانه انحلال قرار گرفت» در تاریخ 97/7/5، سازمان صنعت، معدن و تجارت، توضیحاتی ارائه کرد.

در این توضیحات آمده است: برابر بررسی های صورت پذیرفته و به استناد بند 1 صورتجلسه مورخ 97/2/30 کمیسیون نظارت تهران اعضای هیئت مدیره اتحادیه صنف حمل و نقل بار سبک شهری و پیک موتوری به دلیل تخلفات عدیده مالی و اداری از سمت خود عزل شده و پرونده نیز جهت رسیدگی به دادگاه ارجاع شده است.

بر اساس ماده 4 آیین نامه اجرایی انتخابات اتحادیه های صنفی مسئولیت برگزاری انتخابات اتحادیه های صنفی با هیئت اجرایی متشکل از نمایندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت، استانداری و اتاق اصناف می باشد و بر اساس ماده 21 قانون نظام صنفی اتحادیه های صنفی دارای شخصیت حقوقی و غیرانتفاعی هستند که پس از ثبت در وزارت صنعت، معدن و تجارت رسمیت می یابند.

برابر ماده 12 آیین نامه اجرایی انتخابات اتحادیه های صنفی ملاک فهرست رای دهندگان آخرین آمار سامانه الکترونیکی صدور پروانه کسب ایرانیان اصناف است و اتحادیه نیز موظف به بروزرسانی اطلاعات خود در سامانه مذکور می باشد. این سازمان در سایت خود تاکنون هیچ گونه نتیجه ای مبنی بر اعلام شمارش آرا و کسب نصاب قانونی در خصوص این اتحادیه نداشته و موارد اعلام شده مورد تایید این سازمان نیست.

ضمنا موضوع رای صادره از سوی دیوان عدالت اداری در خصوص اصلاح آیین نامه اجرایی ماده 12 (ق. ن. ص) در خصوص صدور و تمدید پروانه کسب سیار نیز در دستور کار هیئت عالی نظارت بر سازمان های صنفی قرار داشته در صورت ابلاغ موضوع از سوی دبیرخانه هیئت مذکور نسبت به صدور و تمدید پروانه کسب اعضای صنف اقدام خواهد شد و در حال حاضر اسامی تمام افراد دارای پروانه کسب در سامانه وجود داشته و از آنها اخذ رای صورت خواهد پذیرفت لذا در صورت عدم کسب نصاب دور سوم انتخابات مراتب در اجرای ماده 17 از آیین نامه اجرایی انتخابات در کمیسیون نظارت مطرح و اتخاذ تصمیم خواهد شد.

لازم به توضیح است انتخابات تمامی اتحادیه های صنفی مطابق آیین نامه تبصره 3 ماده 22 قانون موصوف برگزار و لذا واگذاری این صنف به شهرداری در دستور کار قرار ندارد و در مقررات قانون نظام صنفی نیز پیش بینی نگردیده است.