آرشیو دوشنبه ۹ مهر ۱۳۹۷، شماره ۲۲۰۱۴
حوادث - اخبار کشور
۱۱

نشتی خط لوله بنزین در سوادکوه مهار شد

معاون عمرانی فرماندار سوادکوه گفت که نشتی ایجاد شده در خط لوله بنزین شهرری به ساری پس از ساعت ها تلاش امدادگران مهار شد و امنیت به منطقه بازگشت.

کیان الهی در گفت و گو با ایرنا افزود: نشتی عصر جمعه در خط لوله انتقال بنزین به مسئولان اطلاع داده شد که بلافاصله نیروهای امدادی هلال احمر، آتش نشانی، راه و خطوط انتقال لوله و مخابرات شمال به محل اعزام شدند.

وی گفت که پس از اطلاع از نشتی بنزین بلافاصله برای جلوگیری از بروز اتفاقات احتمالی تمامی حدود 30 خانوار جمعیت ساکن روستای «طالع رودبار» که در نزدیکی محل این حادثه ساکن بودند از روستا خارج شدند و برق روستا نیز قطع شد.

معاون فرماندار سوادکوه افزود: با توجه به گذشتن خط لوله از نزدیکی رودخانه که احتمال ورود بنزین به آنجا و ایجاد آلودگی زیست محیطی وجود داشت، با حفر حوضچه بنزین سرریز به حوضچه هدایت شد.

وی گفت: با تلاش های صورت گرفته، نشتی بنزین مهار شد و نیروها در حال ترمیم خط لوله هستند.

الهی افزود: هم اکنون ساکنان روستای طالع رودبار به محل زندگی خود بازگشتند.

مدیر خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال نیزعلت نشتی بنزین از بخشی از خطوط لوله شهرری به ساری را رانش زمین ناشی از چند زلزله اخیر در مازندران اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، نشتی بنزین خط لوله 12اینچ مسیر شهرری به ساری عصر روز جمعه رخ داد که بر اساس اعلام مسئولان محلی با حضور به موقع نیروهای امدادی هلال احمر، آتش نشانی، راه و خطوط انتقال لوله و مخابرات شمال شناسایی و مهار شد.

ارسلان رحیمی گفت که به دلیل وقوع زلزله و در نتیجه رانش زمین، لوله بنزین در منطقه ای از سوادکوه دچار خمیدگی و سپس ترکیدگی شد که به محض اطلاع برای مهار و ترمیم آن اقدام شد.

طی یک هفته اخیر دو زمین لرزه به بزرگی 7/4 و 2/4 ریشتر بخش هایی از مازندران را لرزاند که مرکزیت هر دو زلزله شهرستان جویبار در مرکز استان تعیین شد. وی افزود که به لحاظ زیست محیطی هم هیچ مشکلی برای منطقه رخ نداده است.