آرشیو سه‌شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۷، شماره ۲۲۰۱۵
صفحه آخر
۱۲

آغاز عملیات مشترک مین روبی توسط 2 کره

در ادامه تلاش های سئول و پیونگ یانگ برای کاهش تنش و ایجاد اعتماد در شبه جزیره کره نیروهای نظامی دو کره پاکسازی مین ها در منطقه مرزی را آغاز کردند.

وزارت دفاع کره جنوبی در بیانیه خود آورده دو طرف توافق کردند تا تمامی مین های کاشته شده در منطقه موسوم به «محوطه مشترک امنیتی» در پانمونجوم را ظرف 20 روز پاکسازی کنند و مهندسان نظامی انجام این وظیفه خطیر را در طرف کره جنوبی برعهده دارند. این اقدام از روز گذشته آغاز شده است.

آن طور که رویترز اعلام کرده، وزارت دفاع کره جنوبی گفته این اقدام بخشی از تلاش های سئول و پیونگ یانگ برای کاهش تنش و ایجاد اعتماد در شبه جزیره کره محسوب می شود. این توافق همچنین برای برچیدن پست های گارد و تسلیحات از این منطقه پس از پاکسازی مین ها است. جزئیات این پروژه در جریان دیدار ماه گذشته میلادی در پیونگ یانگ بین کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی و مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی مورد توافق قرار گرفته است.

کارشناسان می گویند بیش از یک میلیون مین در منطقه مرزی دو کره شامل منطقه غیرنظامی شده و منطقه کنترل غیرنظامی در کره جنوبی کاشته شده و غیرنظامیان و سربازان در جریان انفجار این مین ها کشته یا زخمی می شوند.