آرشیو چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۷، شماره ۶۸۹۰
سیاسی
۲

اخبار

تغییر فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص)

سردار سرلشکر محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با صدور حکمی، سعید محمد را به سمت فرماندهی جدید قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) منصوب کرد. به گزارش ایلنا، پیش از این سردار سرتیپ پاسدار عبادالله عبداللهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) بود.

اعضای جدید هیات رئیسه فراکسیون امید انتخاب شدند

روز گذشته در جلسه مجمع عمومی فراکسیون امید مجلس، هشت عضو جدید هیات رئیسه این فراکسیون انتخاب شدند. به گزارش ایسنا، محمدرضا تابش، مصطفی کواکبیان، فاطمه سعیدی، محمد فیضی، عبدالکریم حسین زاده، رضا انصاری، الیاس حضرتی و غلامرضا تاج گردون اعضای جدید هیات رئیسه فراکسیون امید هستند. بهرام پارسایی، علی نجفی و علیرضا رحیمی که پیش از این عضو هیات رئیسه فراکسیون بودند، در این انتخابات نامزد نشدند. ارکان هیات رئیسه نیز امروز انتخاب می شوند.

واکنش آژانس به ادعای تازه نتانیاهو

آژانس بین المللی انرژی اتمی در واکنش به نمایش اخیر نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل اعلام کرد که استقلال عمل این نهاد بر ادعاهای طرف های سوم ارجحیت و اولویت دارد. آژانس در این بیانیه با اشاره به اینکه تمام اطلاعات به دست آمده، شامل آنهایی که از طرف های سوم ارائه شده، باید مورد بررسی دقیق قرار گرفته و اظهار نظر علنی درباره مسائل مرتبط با چنین اطلاعاتی شیوه و روش آژانس نیست، تاکید کرد:«فعالیت های راستی آزمایی آژانس در ایران بر پایه توافق جامع پادمانی انجام می شود که با ایران و پروتکل الحاقی جمع بندی شد و ایران نیز موقتا در حال اجرای آن است. به علاوه، آژانس همچنین راستی آزمایی و نظارت بر تعهدات مرتبط با هسته ای ایران را تحت برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) اجرا می کند.»

توضیح

در شماره روز دوشنبه روزنامه و در خبر نطق حجت الاسلام احمد مازنی که به نقل از خبرگزاری خانه ملت کار شده بود، از «آتش بس خونین» در لید خبر استفاده شده بود. مازنی در تماس با روزنامه توضیح داد که عنوان درست آن « آتش بس فوری» بوده است.