آرشیو چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۷، شماره ۶۸۹۰
اقتصادی
۴
خبر

افتتاح راه آهن قزوین رشت تا دو ماه آینده

مدیرعامل شرکت راه آهن گفت: تا دو ماه آینده راه آهن قزوین رشت را افتتاح می کنیم، ضمن آنکه دنبال اتصال راه آهن رشت به آستارا هستیم.

یازدهمین کنفرانس بین المللی سازمان همکاری راه آهن ها (OFGD) روز گذشته با حضور 11 کشور عضو در تهران آغاز به کار کرد. افزایش زمینه های همکاری بین 18 عضو این سازمان، افزایش تبادل کالا و معرفی کریدورهای بین المللی برای استفاده کشورهای عضو از مهم ترین اهداف این کنفرانس بود. سعید محمدزاده مدیرعامل راه آهن در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در طول چند سال گذشته توسعه و توجه به حمل و نقل ریلی از کلام به عمل تبدیل شده است، گفت: با توجه به سیاست های توسعه راه آهن توانستیم رشد جدی در انتقال بار و مسافر به شبکه راه آهن داشته باشیم. در طی چهار سال قبل از سال 92 متوسط رشد جابه جایی تن کیلومتر بار از راه آهن یک و نیم میلیارد بود اما از سال 92 تا 96 این رقم به 8 میلیارد تن کیلومتر بار رسید.به عبارتی دیگر چیزی حدود 250 میلیون دلار صرفه جویی در مصرف سوخت با انتقال بار به شبکه ریلی داشتیم.

محمدزاده با اشاره به سرمایه گذاری های انجام شده در بخش راه آهن در طول این چند سال اخیر گفت: سالانه چیزی حدود یک و نیم میلیارد دلار سرمایه گذاری مستقیم در این بخش انجام شده و اگر فاینانس ها عملیاتی شوند در طول 4 سال آینده مجموع سرمایه گذاری ها در بخش زیرساخت به بیش از 5 میلیارد دلار خواهد رسید.