آرشیو چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۷، شماره ۶۸۹۰
ایران زمین
۲۰

افزایش مقطعی مصرف گاز، علت صف های طولانی در شهرهای سیستان و بلوچستان

پس از طولانی شدن صف های بنزین و گازوئیل در شهرهای سیستان و بلوچستان، نوبت به طولانی شدن صف های گاز رسیده و این در حالی است که مسئولان از ذخیره صددرصدی منابع سوخت در این استان خبر می دهند.

«حسینعلی شه بخش»، مدیرعامل توزیع یک شرکت گازی در زاهدان درباره این مشکل به ایرنا گفت: با پایان یافتن تعطیلات تابستانی و بازگشت مردم از سفرها و همچنین بازگشایی مدارس هر سال در این مقطع زمانی تقاضا برای گاز در شهرهای استان سیر صعودی دارد.

حسینعلی شه بخش ادامه داد: به همین دلیل مراجعه برای دریافت سیلندر گاز افزایش یافت و صف هایی در سطح شهر ایجاد شد که با تلاش همکاران ما صف ها در حال جمع آوری است و در 2 تا 3 روز آینده به حالت عادی باز می گردد.

«محمد رفیع سلطانزاده»، مدیر بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان هم مشکلات به وجود آمده در تهیه گاز مایع در روزهای اخیر را مربوط به مبدا تامین گاز استان از پالایشگاه بندرعباس بیان کرد و افزود: اکنون این مساله برطرف شده و در روزهای آینده دیگر شاهد این مشکل نخواهیم بود.

سلطانزاده با بیان اینکه قیمت مصوب هر سیلندر گاز مایع 6 هزار و 300 تومان است، ادامه داد: در صورتی که شهروندان فروش سیلندر گاز با قیمتی بالاتر از قیمت مصوب را مشاهده کنند، می توانند برای ثبت شکایت با سامانه 124 تماس گرفته و شماره پلاک خودروی حمل سیلندر را اعلام کنند.

به گفته سلطانزاده در چند روز گذشته با بازرسی های انجام شده در شهر زاهدان 3 راننده متخلف توزیع کننده سیلندرهای گاز مایع به دلیل افزایش غیرقانونی قیمت شناسایی شده و به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

مدیر بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: بازرسی از سطح شهر و مقابله با فروش آزاد سیلندر گاز نیز از دیگر اقدامات در دست اجراست.