آرشیو پنجشنبه ۵ مهر ۱۳۹۷، شماره ۳۲۵۳
جهان
۷
رویداد

رویداد

تغییر استراتژی نظامی آمریکا در افغانستان

جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا، در سخنانی در پنتاگون به خبرنگاران گفت طالبان توانسته در یک سال اخیر با حملات سنگین خود تلفات جانی زیادی بر نیروهای امنیتی داخلی کشور افغانستان وارد کند و ما با افزایش سطح حمایتی خود در برخی از مناطق این کشور درصدد تغییر تاکتیکی ارتش هستیم.

دیدار محمود عباس با رهبر اپوزیسیون اسرائیل

تزیپی لیونی، رهبر ائتلاف احزاب اپوزیسیون اسرائیل، در نیویورک با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار کرد. به گزارش ایسنا، او در این دیدار با اشاره به «خطرناک بودن اوضاع» از عباس خواست با تکیه بر راهکار تشکیل دو دولت بر سر میز مذاکره با ایالات متحده بازگردد.

سفر نخست وزیر اسپانیا به کوبا

پدرو سانچز در آینده نزدیک به کوبا سفر خواهد کرد؛ به این ترتیب او تبدیل به اولین نخست وزیر اسپانیا خواهد شد که در مدت بیش از 30 سال گذشته به این کشور آمریکای لاتین سفر می کند. او با میگوئل دیاز کانل، رئیس جمهوری کوبا، در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل دیدار کرد.

توافق آمریکا و پاکستان برای بازسازی روابط

رئیس جمهور آمریکا میهمانی ای را برای رهبران جهان که در هفتادوسومین نشست مجمع سازمان ملل شرکت دارند، ترتیب داده بود که در جریان آن وزیر خارجه پاکستان با رهبر آمریکا دیدار کرد. شاه محمود قریشی، وزیر خارجه پاکستان، گفت: با دونالد ترامپ در این میهمانی دیدار کردم و این فرصت را داشتم تا با او درباره روابط پاکستان–آمریکا مذاکره کنم.

دیدار رئیس پارلمان عراق از کویت

محمد حلبوسی، رئیس جدید پارلمان عراق، در نخستین سفر رسمی خارجی خود پس از تصدی این سمت وارد کویت شد. او در ابتدای ورود به کویت مورد استقبال مرزوق الغانم، رئیس پارلمان این کشور، قرار گرفت. سفر حلبوسی دو روز طول می کشد.