آرشیو پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۷، شماره ۵۲۱۷
جامعه
۱۸

هزینه نگهداری از هرکودک 500هزار تومان!

مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور گفت: براساس برآوردی که صورت گرفته است هزینه نگهداری هر کودک در بین خانواده ها حدود 500 هزار تومان است که سازمان بهزیستی در ماه این مبلغ را به خانواده هایی که حکم نگهداری فرزند دارند پرداخت می کند.به گزارش تسنیم، محمد نفریه افزود: دفتر امور کودکان و نوجوانان بهزیستی در دو بخش فعالیت دارد؛ یک بخش در امور نگهداری فرزندان بی سرپرست و بدسرپرست و دیگری در حوزه مهدهای کودک که در بخش امور نگهداری فرزندان بی سرپرست و بدسرپرست نزدیک به 8500 نفر از این افراد در 640 مرکز نگهداری می شوند. از 640 مرکز فعال در سطح کشور، 600 مرکز غیردولتی و توسط خیریه ها اداره و بقیه شیرخوارگاه هایی هستند که مستقیما زیر نظر سازمان بهزیستی فعالیت می کنند.

نفریه ادامه داد: از 8500 کودک اشاره شده، 1450نفر از این بچه ها در 34 شیرخوارگاه در سطح کشور 15هزار و 700 کودک نیز در خانواده ها نگهداری می شوند. وی افزود: سال گذشته 1600 کودک در بحث فرزندخواندگی به خانواده ها واگذار شدند که این امر در پی تسهیل قانون حمایت از کودکان بی سرپرست و بدسرپرست در سال 92 صورت گرفت، به طوری که با تسهیل این قانون در سال اشاره شده موضوع فرزندخواندگی بیش از 50درصد رشد نسبت به سال های گذشته داشته است؛ به طوری که در سال 91 تعداد فرزندخواندگی به 800 تا 900 کودک می رسید.

نفریه ادامه داد: 382 کودک نیز در طرح امین موقت در بحث فرزندخواندگی به خانواده های متقاضی واگذار شده است. علاوه بر این که 648 نفر از بچه های بالای 18 سال در مراکز سازمان بهزیستی نگهداری می شوند که این افراد پس از ترخیص از 18سالگی، مبلغ 18 میلیون تومان کمک هزینه دریافت می کنند ضمن این که بیمه آتیه آنها نیز ادامه پیدا می کند. سازمان بهزیستی هزینه تحصیلی این بچه ها را تا مقطع دکترا پرداخت می کند.