آرشیو دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۷، شماره ۹۳۳۶
شهرستان ها
۵

حجت الاسلام سید حسین مومنی: اصفهان شهری با ظرفیت بالا برای گفت وگوی ادیان است

اصفهان-خبرنگاررسالت: معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان با اشاره به سابقه زیست مسالمت آمیز ادیان مختلف دراین شهرگفت : اصفهان یکی از شهرهای با ظرفیت بالا برای گفت وگوی ادیان است.

حجت الاسلام سید حسین مومنی در جمع خبرنگاران با اشاره به تاثیر گفت و گو با ادیان مختلف اظهار کرد : این گفت وگوها به شناخت دیگر ادیان و جلوگیری از افراطی گری و تندروی منجر می شود.

وی با بیان اینکه اسلام دارای آموزه های غنی فکری و مذهبی است، تصریح کرد: اسلام پرچمدار موضوع گفت و گو است که در سیره اهل بیت این موضوع به صورت مکرر دیده می شود.معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان با اشاره به اینکه اصفهان در طول تاریخ قابلیت زیست مسالمت آمیز ادیان مختلف را داشته است ، عنوان کرد: با توجه به این موضوع ، شهر اصفهان میزبان بعضی از پیش نشست های همایش بین المللی امام رضا (ع) و گفت وگوی ادیان است.

حجت الاسلام مومنی با اشاره به رویکرد پیش نشست گفت وگوی ادیان با حضور نمایندگانی از همه اقلیت های دینی در اصفهان عنوان کرد: گفت وگو و رسیدن به مرز مشترک با ادیان و بسط دادن و گسترش آن در سطح جامعه و جلوگیری از آفت های تفاوت دین در جامعه از اهداف این نشست است.