آرشیو دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۷، شماره ۵۲۲۶
فرهنگ: سینمای جهان
۱۲

کارگردان سینما، مهمان تلویزیون

هجوم گرگ ها به ریدلی اسکات

با آن که یکی از سرشناس ترین کارگردانان دنیای سینماست، اما همکاری نزدیکی با تلویزیون دارد. ریدلی اسکات در تدارک کارگردانی یک مجموعه علمی تخیلی با نام «هجوم گرگ ها» برای تلویزیون است. در پنجاه سال اخیر، این نخستین بار است که او اپیزودی از یک مجموعه تلویزیونی را کارگردانی می کند.

شبکه تی ان تی تهیه کننده این درام علمی - تخیلی است. آرون گوزیکوسکی، خالق مجموعه و نویسنده فیلمنامه آن خواهد بود. خط اصلی داستان مجموعه درباره دو دانشمند است، که به تولید نوزادان در سیاره ای مرموز کمک می کنند. اما اختلافات فرهنگی و قومی بین ساکنان سیاره، مشکلاتی برای این دو دانشمند به وجود می آورد.

شرکت فیلمسازی اسکات یکی از تهیه کنندگان مجموعه است و هنوز معلوم نیست او کارگردان چند اپیزود آن خواهد بود. فعلا تعداد اپیزودهای مجموعه هم مشخص نیست. اسکات که در آغاز فعالیت های هنری خود کارگردانی چند مجموعه تلویزیونی را انجام داد، اخیرا تهیه کننده تعدادی کار تلویزیونی بوده است.

او در ارتباط با هجوم گرگ ها می گوید: «همیشه به دنبال مرزهای تازه و ناشناخته در ژانر علمی - تخیلی بوده و هستم. در داستان این مجموعه، نوعی اصالت و تازگی دیده ام. همین مساله باعث شد تا برای کارگردانی آن اقدام کنم.»

زمانی برای شروع کار تولید این درام پرتنش فضایی تعیین و اعلام نشده و قرار است تعدادی از بازیگران مطرح سینما، به عنوان بازیگر جلوی دوربین مجموعه تلویزیونی اسکات قرار گیرند. هجوم گرگ ها برای پخش در نیمه دوم سال آینده میلادی آماده می شود.