آرشیو دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۷، شماره ۵۲۲۶
حوادث
۱۹

اعدام عاملان جنایت در خانه روستایی

داماد خشمگین و دوستش که پس از حمله به خانه پدرزنش، همسرش و برادر او را در خانه روستایی کشته بودند، در زندان رجایی شهر کرج به دار مجازات آویخته شدند.

به گزارش جام جم، شامگاه دهم فروردین سال94، ساکنان روستای لوت پیغمبر از توابع شهریار با شنیدن صدای کمک خواهی از خانه هایشان بیرون آمده و به خانه یکی از اهالی که صدا از حیاط آنجا شنیده شده بود، رفتند. یکی از پسران خانواده و مرد غریبه ای زخمی شده و پسر و دختر دیگر خانواده با ضربه های قمه کشته شده بودند. داماد خانواده و مرد جوانی از خانه بیرون آمده و فرار کردند در این بین مرد جوان به نام امید توسط اهالی دستگیر شد.

امید به افسر تحقیق گفت: قصد نداشتم در این ماجرا شرکت کنم، اما داماد خانواده مرا برد و باعث شد دستم به جنایت آلوده شود.

در ادامه داماد 25 ساله به نام یاسر دستگیر شد و در تحقیقات گفت: مدتی بود که به رفتارهای همسرم سوءظن پیدا کرده و همین باعث اختلافمان شد. او قهرکرد و به خانه مادرش رفت. سرانجام تصمیم به قتل زنم گرفتم، موضوع را به دوستم امید گفتم که قبول کرد کمکم کند. روز حادثه مقابل خانه پدرزنم رفتیم؛ زمانی که برادرزنم ما را دید، به سمت ما آمد تا ما را بیرون کند که با قمه، او و مرد مهمان را زخمی کردیم. من همسرم را کشتم و امید برادرزن دیگرم را کشت.

متهمان آبان سال 94 در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شدند. اولیای دم خواستار قصاص هردو متهم شدند. در جریان جلسه دادگاه، یاسر همسرکشی را پذیرفت، اما دوستش امید مدعی شد برادرزن دوستش را نکشته و یاسر قاتل است .

وی در دفاعیاتش گفت: من قصد ازدواج داشتم که یاسر مرا برد تا به قول خودش عاقبت ازدواج را ببینم. او به من گفت قتل برادرزنش را به عهده بگیرم تا از خانواده همسرش برایم رضایت بگیرد.

با صدور حکم قصاص برای این دو مرد، رای پرونده در دیوان عالی کشور تائید شد و برای اجرا به واحد اجرای احکام دادسرای جنایی تهران ارسال شد که سرانجام با گذشت چهارسال از این جنایت، دو مرد اعدامی در زندان رجایی شهر کرج به دار مجازات آویخته شدند.