آرشیو شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷، شماره ۶۹۰۴
ورزشی
۲۳

امیدوارم فیفا مانع تحریم ها شود

کی روش: بدون قرارداد در ایران کار می کنم

کارلوس کی روش که در 89 بازی تیم ملی ایران تحت رهبری وی به 53 برد رسیده است، در مصاحبه ای با «بی بی سی» گفت هرچند هنوز با یوزها کار می کند اما قراردادی تازه با فدراسیون فوتبال ایران نبسته است. وی در اشاره به تحریم های جاری در مورد ایران گفت: بسیار سخت است که دخالت سیاست در ورزش را بپذیرید اما من در شرایطی از این دست تلاش می کنم تا کیفیت بازی ایران بالا برود. ایران تیم های ملی متعددی دارد و در نتیجه تحریم اخیر تمامی این تیم ها را تحت تاثیر قرار داده و نه فقط تیم مرا. وی افزود: لازمه تدارک تیم ها سفر و حرکت است که اینک از ما دریغ شده و با این شرایط مجبوریم از مسی و رونالدو کفش قرض بگیریم زیرا آنها کفش های متعددی دارند. دستمزد برای من مهم نیست و البته این طور هم نیست که مجانی کارکنم. احساسات و همه مسائل برایم مهم است. در این میان فیفا باید حضور فعال تری پیدا کند و مانع دخالت سیاست در فوتبال و موجب پایان تحریم ایران شود. در مورد مطرح بودن من برای هدایت مکزیک هم باید بگویم تمام تلاش من متمرکز بر ایران و قهرمان شدن آن در جام ملت های آسیا است.

ممبینی و شیعی: قرارداد کی روش تمدید شده

در حالی که کی روش درخصوص قرارداد نداشتنش با تیم ملی فوتبال ایران صحبت می کند، هدایت ممبینی عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال گفت: «قرارداد جدید وی به مدت شش ماه تنظیم و تمدید شده است و اخبار مربوط به قرارداد نداشتن وی صحت ندارد. وی همچنین گفت اختلافات اخیر بین مسئولان تیم های ملی بزرگسالان و امید در فدراسیون در دست بررسی و اقدام است.»

همچنین محمود شیعی، دیگر عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در این مورد گفت:«قرارداد کی روش تمدید شده است. حتی جزییات دیگری درباره قرارداد این مربی و مباحث مربوط در جلسه هیات رئیسه مطرح شد که همگی در راستای حمایت از تیم ملی است. تنها مشکل فعلی ما بحث مسائل مالی است. به شکلی که تا به امروز فدراسیون نتوانسته حتی یک دلار ارز ثانویه دریافت کند.»