آرشیو شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷، شماره ۶۹۰۴
اجتماعی
۷

بسته حمایتی دولت برای بازنشستگانی که زیر 3 میلیون حقوق می گیرند

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: با مشخص شدن شکل و شرایط بسته حمایتی دولت از اقشار آسیب پذیر، بازنشستگانی که زیر 3 میلیون تومان حقوق دریافت می کنند نیز بسته حمایتی را دریافت خواهند کرد.

به گزارش «ایران»، جمشید تقی زاده در نشست با روسای کانون های بازنشستگی استان اصفهان گفت: صندوق بازنشستگی کشوری ماهانه 3250 میلیارد تومان به یک میلیون وچهارصد هزار نفر بازنشسته حقوق پرداخت می کند و این در حالی است که در یک سال و نیم آینده 550 هزار نفر نیز به جمعیت تحت پوشش افزوده خواهند شد.

تقی زاده تصریح کرد: این صندوق دربخش اقتصادی پنج هلدینگ زیرمجموعه دارد. بیشترین تاثیر گذاری در بخش فولاد، صنعت نفت و گردشگری کشور است. صندوق بازنشستگی کشوری موقعیت ویژه ای دارد به نحوی که هم در فضای اجتماعی و هم اقتصادی کشور تاثیر گذار است.

بنابر اعلام روابط عمومی صندوق بازنشستگی کشوری، وی با اشاره به اینکه تسهیلات وام ضروری با اعتبار دو هزار میلیارد تومان برای 400 هزار بازنشسته زیرپوشش فراهم شده است، گفت: تا آخر اسفندماه امسال حدود 200 هزار بازنشسته وام خود را دریافت خواهند کرد. همچنین، افزایش سفرهای سیاحتی و زیارتی و تغییردر ساختار بیمه ای اتفاق خواهد افتاد.

تقی زاده با بیان اینکه مهم ترین هدف صندوق برقراری تعادل بین منابع و مصارف است، گفت: درکنار مدرسه سازی که ازاقدامات خوب دولت وخیرین دربخش خصوصی است، پیشنهاد می کنم با توجه به افزایش تعداد سالمندان توسعه و ساخت خانه های سالمندی و بازنشستگی در دستور کار قرارگیرد و از خیرین دعوت می کنم در این اقدام پسندیده و خداپسند پیشقدم شوند. با هم بودن برای خدمت به مردمی که شایسته خدمت هستند بیشتر از قبل باید مورد توجه قرار گیرد.

گفتنی است در سفر مدیرعامل صندوق بازنشستگی به اصفهان، کلنگ ساخت چهل و نهمین خانه امید در این شهر به زمین زده شد.