آرشیو شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷، شماره ۶۹۰۴
جهان
۲۲

دو خط خبر

روسیا الیوم: وزیر خارجه امریکا اعلام کرد، واشنگتن سر کنسولگری خود در قدس را با سفارت جدیدش در این شهر اشغالی ادغام می کند و خدمات کنسولی توسط سفارتخانه انجام می شود. در همین حال دبیرکل سازمان آزادیبخش فلسطین این تصمیم امریکا را محکوم کرد. از سوی دیگر، روز گذشته تعداد زیادی از ماشین آلات سنگین و نیروهای ارتش صهیونیستی در اطراف روستای «خان الاحمر» فلسطینی مستقر شده و این روستا را به محاصره خود درآوردند.

رویترز: همسر رئیس سابق اینترپل که چندی پیش خبر ناپدید شدن و بعد بازداشت شدن او توسط چین منتشر شد نسبت به وضعیت جانی و امنیت همسرش اظهار نگرانی کرد.

اسپوتنیک: وزارت امور خارجه ونزوئلا اعلام کرد، کاراکاس کاردار اکوادور را در این کشور عنصر نامطلوب تلقی کرده و به این ترتیب او باید خاک ونزوئلا را ترک کند.

اسپوتنیک: یک مقام ارشد ریاست جمهوری کره جنوبی روز پنجشنبه گفت، پاپ فرانسیس تاکید دارد در صورتی که دعوتنامه رسمی دریافت کند به پیونگ یانگ سفر می کند.

سانا: منابع محلی اعلام کردند، جنگنده های ائتلاف بین المللی به رهبری امریکا به بهانه مبارزه با داعش به حومه شرقی دیرالزور حمله کردند که در اثر این حمله چندین غیرنظامی سوری کشته و زخمی شده و برخی از منازل آسیب دیدند.