آرشیو پنجشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۷، شماره ۳۲۶۵
جهان
۷

رویداد

رایزنی روسیه، چین و کره شمالی

معاونان وزرای خارجه روسیه، چین و کره شمالی درباره مسائل هسته ای شبه جزیره کره در مسکو دیدار و تبادل نظر کردند. این نشست سه جانبه دیروز در ویلای ضیافت های وزارت خارجه روسیه در مسکو برگزار شد. رایزنی معاونان وزارت خارجه روسیه، چین و کره شمالی در پشت درهای بسته و بدون حضور خبرنگاران برگزار شد و سه ساعت به طول انجامید.

پیشروی کردهای سوری در شرق فرات

رسانه های کردی اعلام کردند که نیروهای کرد سوریه با این پیشروی بخش های دیگری از مناطق تحت تسلط گروه تروریستی داعش را آزاد کردند و به دروازه های شهرک السوسه در همین منطقه رسیدند.

دیدار با کیم بعد از انتخابات

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، با ابراز رضایت از گفت وگوهای اخیر وزیر خارجه این کشور و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، گفت: دیدار رهبران دو کشور پس از انتخابات میان دوره ای ایالات متحده صورت خواهد گرفت.

هدف قرارگرفتن یک قایق جنگی توسط حوثی ها

نیروهای حوثی اعلام کردند که روز گذشته یک قایق جنگی وابسته به ائتلاف عربی را روبه روی سواحل یمن منهدم کرده اند.

حبس ابد برای رهبر اپوزیسیون بنگلادش

رهبر موقت حزب اپوزیسیون ملی گرای بنگلادش به اتهام توطئه برای ترور نخست وزیر شیخ حسینه واجد در سال 2004 به حبس ابد محکوم شد. به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، دادگاه ویژه بنگلادش همچنین 19 نفر دیگر را که تعدادی از آنها از رهبران حزب ملی گرای بنگلادش هستند، از جمله لطف الزمان بربر، وزیر مسکن سابق را به دلیل دست داشتن در حمله ای به یک تظاهرات مردمی در سال 2004 به اعدام محکوم کرد.