آرشیو دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۷، شماره ۳۲۶۸
جهان
۷

پولیتیکو گزارش داد: گزینه های نمایندگی آمریکا در سازمان ملل

وب سایت آمریکایی پولیتیکو به نقل از مقامات ارشد کاخ سفید دو گزینه دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا را برای جانشینی نیکی هیلی، نماینده این کشور در سازمان ملل، فاش کرد. به گزارش خبرگزاری مهر، به دنبال اعلام رسمی استعفای نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل، مقامات ارشد کاخ سفید در گزارشی اعلام کردند به گزینه های دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، برای این تصدی دست یافته اند.

بر اساس اعلام این دو منبع آگاه، «جمی مک کورت»، سفیر آمریکا در فرانسه و «کلی نایت کرفت» سفیر این کشور در کانادا، دو زنی هستند که ترامپ قرار است از میان آنها یکی را برای جانشینی نیکی هیلی انتخاب کند. مک کورت در نوامبر سال 2017 میلادی در سنا تایید شد. این بانوی جمهوری خواه در حال حاضر سمت نماینده دائمی آمریکا در شورای اروپا را نیز در اختیار دارد. او بنیان گذار و رئیس هیئت مدیره تشکیلات اقتصادی «جمی» است. این دیپلمات 64ساله آمریکایی حدود 15 سال به عنوان وکیل فعالیت می کرده و در سازمان بین المللی و امنیتی نیویورک حضور داشته است. او در ژوئن 2017 به عنوان سفیر آمریکا در بلژیک معرفی شد، اما با تغییر نظر دونالد ترامپ به فرانسه رفت.

کلی نایت کرفت 56ساله نیز یکی از زنان تجار و دیپلمات آمریکایی است که به عنوان نخستین زن سفیر آمریکایی در کانادا مشغول به فعالیت است. او در سال 2007 میلادی از سوی جورج بوش، رئیس جمهوری سابق آمریکا، به عنوان نماینده جایگزین آمریکا در سازمان ملل معرفی شد. پدر او یکی از اعضای حزب دموکرات است و در ایالت کنتاکی فعالیت می کند، اما همسر کرفت در سال 2016 میلادی یکی از حامیان مالی حزب جمهوری خواه بود که میلیون ها دلار به کاندیدای این حزب در رقابت های ریاست جمهوری کمک مالی کرده است. بر اساس گزارش ها، او برای کمک به کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ بیش از دو میلیون دلار پرداخت کرده است؛ هرچند در ابتدای رقابت های انتخاباتی این زوج آمریکایی از مارکو روبیو، رقیب درون حزبی ترامپ، حمایت می کردند.