آرشیو دوشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۷، شماره ۵۲۳۲
رسانه: بین الملل
۸

صهیونیست ها اعضای بدن کودکان فلسطینی را می فروشند

خبرگزاری جوییش تلگرافیک نوشت: روبرت وندربیکن، مدیر ارشد اجرایی یکی از اتحادیه های اصلی تجاری بلژیک معتقد است اسرائیل فلسطینی ها را مسموم کرده و کودکان آنان را برای فروش اعضای بدنشان می کشد. به گزارش ایرنا و به نقل از این خبرگزاری، وی در تارنمای خبری دورلد مورگن بلژیک نوشت: مردم غزه از گرسنگی می میرند و مسموم می شوند. کودکانشان ربوده شده و برای اعضای بدنشان کشته می شوند.

به نوشته جوییش تلگرافیک، در پی شکایتی که از دورلد مورگن به خاطر نشر آنچه مطالب ضد یهودیت خوانده شده، این تارنما بخش دزدی اعضای بدن را از مطلب خود حذف کرد، اما مطالب در مورد ایجاد مسمومیت و مرگ بر اثر گرسنگی را نگه داشته است. این تارنمای خبری در اصلاحیه خود اسرائیل را به کشتن و ربودن کودکان فلسطینی و اقدامات دیگر به عنوان جنایات جنگی متهم می کند. جوییش تلگرافیک می گوید: مطرح کنندگان این اتهام شواهد مسموم کردن فلسطینیان را انتشار مواد سمی در شهرک های یهودی نشین یا رساندن غذای فاسد به فروشگاه های غزه می دانند.

در سال 2009 پس از افشای برداشتن اعضای بدن شهدای فلسطینی توسط اسرائیلی ها که در روزنامه سوئدی آفلانبلات منتشر شد، کمیته حقیقت یاب پس از بررسی های متعدد در این زمینه و براساس اعترافات یهودا هیس، رئیس سازمان پزشکی قانونی اسرائیل، بر این جنایت صحه گذاشت. پیش از این رائول ادبو، نماینده پارلمان و سخنگوی حزب کارگر بلژیک نیز در واکنش به کشتار فلسطینیان به دست نظامیان صهیونیست در جریان تظاهرات بازگشت در نوار مرزی باریکه غزه با اراضی اشغالی 1948 خواستار اخراج سیمونا فرنکل، سفیر رژیم صهیونیستی از بروکسل شده بود.